Vliegveld Malediven

Na onze rondreis op Sri Lanka gaan we een weekje uitrusten op de Malediven. Onze vlucht komt pas net voor middernacht aan en het watervliegtuigje gaat pas de volgende dag, tijd nog onbekend.
Zelf hadden we gedacht gewoon een paar uurtjes op het vliegveld te slapen, maar nu blijkt dat toch niet zo gemakkelijk.
Het enige hotel op het vliegveld eiland vinden we veel te duur.

Heeft iemand misschien tips voor een hotel voor 1 nacht op Male?
Is het mogelijk om zo laat nog een ferry richting Male te krijgen?
Of kunnen we toch gewoon een paar uur op het vliegveld blijven wachten?

Alvast bedankt!!

Hallo,

Rottige timing inderdaad. De hotelresorts dichterbij Male hebben 24 h boot-shuttles maar de hotels verder weg zitten vast aan die schattige Twin Otters en gezien het op-zicht-vliegen kan dat alleen overdag.

De ferryboot van en naar Male town gaan ook 24h, vanwege de airportstaf die in Male woont. Dus je kunt nog in de stad gaan banjeren (de bagage op het vliegveld in depot latend, als dat tenminste 's nachts open is) maar er is eigenlijk weinig te zien.
Er is een wachtruimte met stoeltjes, en ook wel mensen die in een hoekje op de grond gaan slapen, bij de seaplane-terminal. Maarrr, het transportbusje van Male airport naar die terminal (hemelsbreed 200 meter verder doch over de weg 1.5-2 km, inclusief de startbaan oversteken met slagbomen/stoplichten) wordt verzorgd door jouw resort/watervliegtuig-operator vanaf de desks in Arrivals. En ik weet niet of die middernacht open zijn…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo,

Ik heb toevallig een aantal maanden in Male op de Malediven gewoond en gewerkt… Ik ben daar ook eens wezen slapen bij het Holiday Inn hotel op het eiland Male zelf. Goed hotel, Westers ook. Er gaan aardig veel ferries richting Male en naar het vliegveld terug. Van male moet je niet veel verwachten, het echte paradijselijke Malediven zijn de mooie resorts!

Mvg