Malediven

Hallo,

In maart ga ik naar de Malediven. Zijn er mensen die hier al zijn geweest?
Heeft iemand tips? Voor verblijf enz?

Gr

Ja hoor, prachtig gebied maar niet goedkoop. O.a. doordat veel geïmporteerd moet worden en dan nog eens verspreid over al die eilanden. Paar tips:
[ul]
[li]Vergeet de transfer vanaf airport niet; voor aantal resorts per boot dus nog wel betaalbaar doch aantal anderen eist watervliegtuig. Transfer boek je samen met het hotel, aardige duit extra maar wel extra stukje Experience.[/li][li]Minimaal halfboard boeken, 80% van de resorts omvatten het hele eiland dus er zijn geen mogelijkheden om elders te dineren/lunchen.[/li][li]En vaak ook geen makkelijke mogelijkheden tot kontakt met de bevolking, dat eist echt een excursie per boot naar ander eiland. Leuke uitzondering is Equator hotel (3 ster) op Gan eiland, dat is een der grootste eilanden en je fietst over kilometers dammen en bruggen tussen de diverse dorpen inclusief dat met het hotel. Gan zelf eist een, relatief goedkope, binnenlandse vlucht vanaf Male (geen watervliegtuig).[/li][li]De lokale Rufia munt is alleen relevant voor in de dorpen. De hele hotel-scene draait op creditcard of zojewilt euro’s of dollars.[/li][li]Male (hoofdstad) is weinig soeps, heb je in een wandeling van een uurtje of twee wel gezien.[/li][/ul]

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi,

Ok bedankt voor je tips! Gan raadt je dus aan om te verblijven?
Vind het echt moeilijk om een plek te kiezen.

Gr Shirona

Hoi maar weer,

Gan is prima als je contact met de bevolking wilt, en een relatief betaalbaar hotel (Equator is 3 sterren en dus wat simpeler dan de topclass hotels). Zelf zaten we op Meedhufushi, eist watervliegtuig en is 4-5 sterren - maar we misten dat contact met de bevolking dus wel, er was alleen 1-2 x per week een uitstapje mogelijk naar een local eiland-dorp…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Shirona,

Ik ben zelf eens op Meeru geweest, fantastisch resort! Wat je zeker moet doen (welk verblijf dan ook) is een vlucht maken met een (water)vliegtuig, dat is echt heel gaaf. Verder natuurlijk snorkelen, je zit echt in een aquarium.

Ik ben zelf bezig met www.maledivenreisgids.nl, meer informatie daar binnenkort. Maar ik hoor ook graag meer tips voor de Malediven!

Herman

Ja goede toevoegingen. Kleine korrektie, heb even de prijzen van watervliegtuig vergeleken met die van de gewone ‘land’ route Male-Gan, en die landroute kost dezelfde 400 USD retour die de meeste watervliegtuig-routes ook kosten. Gezien de veel lagere kosten van de gewone landvliegtuigen, en het feit dat het 2 x 1 uurtje vliegen is, vind ik dat toch wel een domper - maar ja slechts 1 airline (Maldivian) die de route vliegt, monopolie, dus absurd hoge prijzen.
Goedkoopst is dus in principe een resort dicht bij Male met boot-transfer. Doch ken buiten Gan nog geen hotels die op een groot eiland, met ook gewone dorpjes op zelfde land, liggen…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]