Tips Malediven in 2 dagen

Hoi!
In de lente maken we een kleine rondreis door Azie, waarbij we even heel kort de Malediven aandoen. We komen aan in Male en dat lijkt me best leuk voor een dagje, maar is waarschijnlijk niet helemaal wat ik me voorstel bij de Malediven. Heeft iemand een goede tip om vanuit Male in een dagtripje toch een beetje de tropische sfeer van de Malediven te proeven? Waar zouden we het beste heen kunnen gaan?

Alvast bedankt!

Male is ‘niks’, gewoon een aardige provinciestad maar zo een had je ook in India of Lanka kunnen vinden. Het échte Malediven zijn inderdaad de resort eilanden.
Er zijn er zo 10-20 die vanaf airport (het eiland tegenover Male) per bootshuttle bereikbaar zijn. Gewoon 1 nacht op zo’n resort boeken inclusief transfers per boot, en Male-stad overslaan.

Wil je de stad toch nog zien: op heen- of terugreis je bagage op airport achterlaten (er is een bagagedepot, hebben wij ook gebruikt) en 1-2 uurtjes naar Male. De ferry gaat achter het airportgebouw.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor de tip! Had jij toevallig een ‘favoriet’ resort eiland een beetje dichtbij Male? Kan je die shuttles en overnachting beter vooraf boeken of kan je ter plekke bekijken waar je heen gaat?

Hoi maar weer,

Helaas geen ervaring/voorkeur, wij zaten op 45 mins vliegen per watervliegtuig. En deden die Male citytour omdat de air taxi-terugvlucht vanwege pooling met andere passagiers een aantal uren vervroegd werd, de tip van naar stad gaan (en zelfs wandelgids-op-fooi-basis) kwam van het hotel want die voelden zich toch wel schuldig dat we anders 4 uur met de ziel onder de arm liepen.

Je mag Malediven alleen binnen als je een hotelboeking kunt tonen, dus ik zou het toch maar even vantevoren doen…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi! bedankt, goede tips allemaal. We waren sowieso van plan om 1 nacht een hotel in Male te boeken voor de dag/nacht van aankomst en dan hebben we nog 2 volle dagen vrij te besteden. Gaan we dan toch ook maar even van te voren vastleggen :wink: Daarna gaan we door naar Mumbai.