vliegtuig `missen`?

Hoi
Op 25 november zou ik terugvliegen vanuit paramaribo naar nederland. Nou hoorde ik dat de 25e een feestdag is en de moeite waard is om te blijven. ik hoorde dat het vliegtuig vaak overboekt is en dat ze dan mensen uitkopen om te blijven. Dit zou natuurlijk ideaal zijn, zeker als je er geld voor krijgt…
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe pak ik dit aan?
groetjes
Tanja

Luchtvaartmaatschappijen verkopen altijd meer tickets dan het aantal stoelen in het toestel. Dit omdat ze uit ervaring weten dat er toch vrijwel altijd mensen niet op komen dagen voor de vlucht en zo blijven ze niet met teveel lege stoelen zitten.
Je moet dus net kans hebben dat op jouw vlucht van Paramaribo naar Amsterdam iedereen komt opdagen en dat ze stoelen te kort hebben op deze vlucht.
In dit geval gaan ze passagiers voorstellen om ze op de eerstvolgende vlucht te boeken en deze passagiers krijgen normaal gesproken een vergoeding van de maatschappij en evt. een hotelovernachting.

Het makkelijkste is natuurlijk gewoon om je ticket te wijzigen naar een latere datum, maar dan moet je uiteraard wel een wijzigbaar ticket hebben.

Hoi Tanja,

Mijn broertje was vorig jaar hier voor een paar maanden en hij heeft inderdaad dat meegemaakt.
We gingen hem en mijn ouders wegbrengen naar Zanderij en waren vrij laat.
Er stonden met ons nog veel mensen die mee wilde, maar eigenlijk hielden ze die mensen een beetje af, omdat ze laat waren.
Uiteindelijk, lieten ze een paar mensen kiezen of ze wilde blijven en hij kreeg daarvoor een voucher voor Residence Inn en 100 usd.
Hij vond dat natuurlijk top en bleef dan ook 2 dagen langer, omdat de volgende vlucht toen pas ging.

Maar dit was met de SLM en je moet dus inderdaad mazzel hebben, zou het risico niet zomaar nemen. Je zult dus naar Zanderij moeten, die dag en dan heeft het eigenlijk geen zin.
Ik zou proberen mijn ticket iets te verschuiven.

Groetjes
Esther Lijkwan
www.surinametips.com