vliegticket Suriname retour?

Hallo allemaal,

Ook ik heb een vraag.
In september 2011 is mijn plan om voor in ieder geval een half jaar vrijwilligerswerk te gaan doen in Suriname. Ik ben aan het kijken naar een vlucht. Nu staat dat halve jaar nog niet geheel vast, het kan mogelijk om een langere periode gaan. Daarnaast wil ik niet alleen Suriname zien, maar voor ik terug vlieg naar Nederland wellicht een bezoekje aan een ander zuid/midden-Amerikaans land brengen. Ik weet op dit moment nog niet welk land en hoe of wat. Het kan zijn dat mijn plannen tijdens mijn avontuur in Suriname wat concreter worden.

Weet iemand hoe ik dit het best aan kan pakken met een ticket? Is het handig om via internet een retour of enkele reis ticket te boeken, of ben ik beter af bij een reisbureau? Is het handig om van te voren alles al vast te leggen of kan dit ter plekke ook? En naar welke landen gaan er allemaal vluchten vanuit Paramaribo?

Heej,

ik zit met het zelfde probleem. Had opgebelt naar KLM je kan een flex ticket kopen maar daar zijn extra kosten aan verbonden… Ben er nog niet helemaal uit.

Waar ga jij vrijwilligers werk doen? Wie weet kunnen we meeten als we allebei in Paramaribo zijn! :slight_smile:

Groetjes Sabrina

Ik ben nu aan het kijken naar een vlucht via Quito (Ecuador), maar ook dat is erg lastig. Veel overstaptijd en dure vlucht. Tegen de 1600 euro aan in totaal. Het schijnt bijna onmogelijk te zijn om dit makkelijk te regelen. Ik ben al bij verschillende reisbureaus geweest en ze gaven allemaal aan dat het erg moeilijk is. Paramaribo via Nederlandse Antillen kan natuurlijk wel, maar dan heb je weer een heel ander soort reis…

Ik ga in september naar Nickerie. En jij?

Ja het is echt lastig helaas. Ik lees nu dat je een MKV moet aanvragen als je langer dan 3 maanden blijft, maar nu weet ik niet goed of ik wel of geen ticket met kopen omdat ik dit nog niet heb aangevraagd… Pfff wat lastig allemaal, dacht dat het allemaal niet zo moeilijk was.

Ik ga in Paramaribo werken

Ik ben nu al met de aanvraag bezig. Heb nog geen ticket geboekt. Maar het is al wel handig om je geboorte-akte en VOG en dergelijke te regelen. Dat kost even tijd. Tegen de tijd dat je alles bij elkaar hebt en in wilt dienen zou ik zeker zorgen dat je een ticket hebt.
Wanneer ga jij?