Vliegen van Suriname naar...?

Hallo!

Heeft iemand ervaring met reizen vanuit Suriname naar een andere bestemming in midden/zuid Amerika? Via een reisorganisatie krijg ik te horen dat dit heel moeilijk is, omdat alleen KLM en SLM vanuit Suriname vliegen en die hebben maar een beperkt aanbod aan bestemmingen. Toch wil ik het hier niet gelijk bij laten zitten. Volgens mij moet er toch een manier zijn om meer landen in zuid- of midden Amerika te zien, toch?
Wie o wie kan mij meer vertellen?
Moet ik bijvoorbeeld eerst naar Guyana of Frans Guyana reizen en van daaruit verder vliegen?
Bovenaan mijn lijstje staan landen als: Bolivia, Argentinië, Ecuador, Chili, Cuba… maar ik sta voor veel meer open. Ik hoop dat iemand een idee heeft.

niet hierbij laten ja inderdaad, je kan vb via slm naar Brazilie en dan verder. Als je in Suriname aankomt kan je sowieso in een reisbureau binnen stappen en ze maken je wegwijs.

Dus dan is het wellicht het handigst om een enkele vlucht te boeken en daar verder te kijken?

Ik weet wel dat een enkel ticket je duurder komt te staan dan een retour.
Is waarvoor je kiest!

Vanuit Suriname is er niet veel variatie. Vanuit Bonaire vlieg je rechtstreeks naar Ecuador (met KLM). Dus even een overstap naar Bonaire. Wil je kijken waar je heen kan vliegen, indirect of directe vluchten–> www.skyscanner.nl
Ik vind het een ideale site.

Hoi,

Ik zit op dit moment in Suriname en ga na mijn stage door naar Peru. Om in Peru te komen moet ik wel 2x overstappen. Er zijn rechtstreekse vluchten naar Brazilie, de ABC eilanden, Maimi en Panama. Vanuit deze plaatsen kan je verder reizen. Het is dus wel mogelijk om door te reizen, maar je bent wil lang onderweg.
Tip, ga in Surina naar een reisbureau, zij kunnen verschillende opties uitzoeken voor je.
Succes met je keuze.

Gr Henrieke

Hoi,

Ik zit op dit moment in Suriname en ga na mijn stage door naar Peru. Om in Peru te komen moet ik wel 2x overstappen. Er zijn rechtstreekse vluchten naar Brazilie, de ABC eilanden, Maimi en Panama. Vanuit deze plaatsen kan je verder reizen. Het is dus wel mogelijk om door te reizen, maar je bent wil lang onderweg.
Tip, ga in Surina naar een reisbureau, zij kunnen verschillende opties uitzoeken voor je.
Succes met je keuze.

Gr Henrieke

Hoi Henrieke,

Heb jij een enkele reis naar Suriname geboekt en boek je nu vanuit Suriname verder? Ik ben laatst bij het reisbureau hier in Nederland geweest en daar gaven ze me aan dat ik nooit een enkele reis moet boeken. Ze gaven me de optie om door naar Ecuador te reizen, omdat KLM daar ook heen vliegt. Wanneer je via 2 luchtvaartmaatschappijen vliegt schijnt dat sterk op te lopen in de prijs.
Omdat ik nu nog niet weet waar ik nog meer naar toe wil en ook nog niet weet met wie (wellicht kom ik iemand in Suriname tegen die wel mee verder rond wil trekken) vind ik het lastig om dit vast te leggen. Dus ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal. En dan met name wat je vanuit Nederland in eerste instantie geregeld hebt.

Groetjes Anke

Heey Anke,

Ik heb inderdaad bij E-bookers de meest goedkope enkele ticket gekocht voor 1100 euro. Vervolgens ben ik naar A’dam gecrosted om mijn visum op te halen. Dit is het enigste wat ik geregeld heb (niet veel dus). In Suriname heb ik bedacht wat ik wilde doen. Hier had ik een maand de tijd voor, aangezien ik mij binnen een maand moest melden bij de vreemdelingendienst (ik heb een touristenvisum van 3 maand) Bij de vreemdelingendienst moet je wel een ticket kunnen overhandigen anders krijg je geen stempel. Na mijn stage ga ik door naar Peru om daar een taalcursus Spaans te volgen. Ik moet 3 tickets hebben om daar te komen en ben 675 euro kwijt. Dat is inderdaad veel geld, maar je hebt wel 3 tickets. Je kan ook een land kiezen waarbij ze een rechtstreekse vlucht hebben dan ben je veel minder geld kwijt.
LET OP: op de ambassade in Nederland verwachten ze wel een ticket die aangeeft dat je binnen een bepaalte periode uit het land weg vliegt. Je moet dus wel je verhaal klaar hebben wanneer je een enkele ticket hebt. Zorg er ook voor dat je je visum op tijd aanvraagd, wanneer je visum geweigerd wordt (daar hebben ze de recht toe) heb je nog tijd om je op je tweede ticket te orieneteren. (Voor een MKV moet je minimaal 3 maanden rekenen).
Wat je kan doen is een retourtje kopen alleen dan niet retour vliegen, dat is goedkoper. Dan ben je verzekerd van je visum en je kan ook terug naar Nederland als het je allemaal tegenvalt. Misschien adviseerde de reisbureau daarom wel dat je niet een enkel moet kopen. Wat soms ook met een retourtje geld is dat je de terug vlucht tegen vergoeding kan laten omboeken naar een latere vlucht. Dit moet je na gaan bij je vliegmaatschappij. Dan ben je wel geld kwijt om de ticket om te boeken, maar je bent niet zoveel geld kwijt als wat je anders voor een enkele ticket zou moeten betalen.

Ik wilde in Suriname ook iemand vinden die met mij door wilde reizen. Dit is niet gelukt omdat iedereen school heeft naar zijn stage. Bekijk dus wanneer je gaat: je kan er bijna zeker van zijn dat, wanneer je ergens in Aug/Sep gaat voor 3 of 5 maanden, dat je niemand mee krijgt omdat iedereen na zijn stage terug moet voor school/lessen e.d. Je kan natuurlijk wel alleen gaan reizen.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt voordat je naar Suriname gaat en hoeveel je gereist hebt en hoeveel je nog gaat reizen en waar. Maar ik zou wel aanraden om, wanneer je nog geen Spaans spreekt en alleen gaat reizen, te beginnen met een Spaanse cursus. Dit kan zowel in Ecuador als in Peru, check het internet en je vind genoeg taalcursussen. Dat maakt het reizen leuker en je kan jezelf verstaanbaar maken. Ik vond het ook super lastig om de activiteiten in Nederland te plannen. Toch zou ik ook aanraden om zoveel mogelijk thuis vast te leggen want het internet is hier in Suriname niet altijd betrouwbaar, (het kan zomaar uitvallen), je hebt zekerheid over wat je plan is en het kost veel minder tijd.

Succes met je reis. Mocht je voor 9 mei nog in Suriname aankomen dan kan je me altijd bellen om iets te drinken of te overleggen of zo. Het is een heel verhaal geworden, hopelijk kan je er iets mee…

Groetjes Henrieke

Hoi,
Ik heb (nog) geen ervaring met suriname, maar wel met omboeken tickets. Ik zou wel een retourticket boeken, maar dan van een ander land, waarvandaan je denkt te vertrekken. Dus kijken op internet wat een logische route zou kunnen zijn.
Ik heb even snel gekeken wat een retour bijvoorbeeld, heen paramaribo terug vanuit Buenos aires is 900 euro retour vanuit Lima peru is 1000 euro. Halfjaar ticket.
Meestal kun je de tickets omboeken. Dan kun je vertrektijden en vertrekplaatsen veranderen. Je moet hiervoor wel extra betalen.
Het handigst is dan dat je iemand in Nederland je gegevens geeft van je tickets waar je hebt geboekt, zodat hij/zij in nederland naar dat kantoor kan bellen om je om te boeken. Zo had ik dat ook gedaan, en dat ging goed.