Ik vertrek 18 februari 2010 voor een reis naar Suriname. Op dit forum heb ik reeds een legio aan goede tips gekregen over wat er te doen is en do’s en dont’s in dit land.
Suriname is het eerste land van wat voor mij een “wereld-continentsreis” gaat worden door Midden en Zuid Amerika. Ik ga een jaar reizen en ronddwalen door dit heerlijke continent.
MIJN VRAAG:
Hoe kom ik na Suriname fatsoenlijk in Venezuela, ik merk op dat de wegen bij de grens vaak stoppen, er is een beperkt aanbod van vlieglocaties e.d. Kortom, hoe vertrek ik uit Suriname naar of richting Venezuela, daarbij in acht nemende dat dit op een budget-manier gerealiseerd kan worden. (boot, bus, vliegen, wandelen??)
hoi
Ik Chantal en ben geneeskunde student in suriname, en ik zoek naar een kamergenoot voor enkele maanden.
Ik ga in de komende twee maanden ook naar Aruba en Nederland, en vind zonde dat de extra kamer leeg staat. Er zijn twee kamers een keuken een woonkamer en een ruime badkamer met warm en koude douche, verder is er draadloos internet, openbaar vervoer gaat vlak voor de deur langs ( ongeveer srd 1 dat is omgerekend iets minder dan euro 0,24) en is het uitgangsleven niet meer dan 10 min verwijderd. Mijn email is [EMAIL=“chantalrommy@gmail.com”]chantalrommy@gmail.com
De huur is 175 euro per maand en dat is inclusief de schoonmaakster,draadloos internet,electra en water.
Het is leuke veilige buurt, gewoon dichtbij de stad!
Uitstekend voor studenten die stage moeten lopen in het ziekenhuis (Academisch of Diakonesse), want ik woon op loopafstand van de eerste, zo’n 15 minuten en de tweede iets verder ook 15 min,maar dan met de fiets.
Ik hoor t wel.
mgv
chantal
je kan het beste vanuit Brits-Guyana richting venezuela vertrekken. Zoals ik het op de kaart zie, moet je naar Georgetown. Vanuit Paramaribo neem je een nickeriebus(de bus naar Nickerie) en die zal je afzetten bij de grens met Brits-Guyana. Tussen brits-Guyana en Nickerie is er een pont die de oversteek doet of een dienstdoende veerboot.
In land van aankomst verder vragen, misschien kan je met een “barkas” mee, een Guyanese vissersboot die voor de kust van Venezuela vist. Of als je je veel moeite wilt besparen neem je het vliegtuig vanuit Frans-Guyana en koop je een ticket naar Caracas. Dat kan je zelfs van hieruit regelen.
Om in Frans-Guyana te komen reis je gewoon de andere kant op, richting het oosten van Suriname, Marowijne. Informeer verder waar er bussen naar Albina geparkeerd staan en om hoe laat zij vertrekken. In Albina aangekomen steek je over met wederom een veerboot naar St-Laurent du Maroni. Vanuit St-Laurent kun je taxi busjes naar Cayenne bespreken deze gaan alleen op bepaalde tijden richting Cayenne waar je het vliegtuig moet halen. De reis naar Cayenne duurt ongeveer 2 tot 3 uur.
Vanuit standplaats Taxibusjes deze stoppen ergens in Cayenne kun je een andere taxi nemen naar Rochambeau het vliegveld. Of je kan eerst even gaan bijkomen in een hotel en rondkijken in het koloniale Cayenne.
Heel veel succes toegewenst met je rondreis en heel veel plezier met de mensen.
Groeten Irumime:vak02: