Hoe kom ik van SURINAME in VENEZUELA?

Beste reisliefhebbers,

Ik ga 18 februari starten aan mijn reis door Zuid en Midden Amerika voor een heel jaar, menigeen van jullie kan zich wellicht voorstellen hoe gaaf dat gaat worden.

Graag zou ik gebruik maken van jullie ervaringen en expertise.

VRAAG 1: Ik start in Suriname met een vriend van me, die na 3 weken weer terug gaat naar NL. Ik wil zelf graag door naar Venezuela (Merida). De transportmogelijkheden vanuit Suriname zijn beperkt, wie kan me vertellen wat de mogelijkheden zijn om van Suriname in Venezuela te komen?

VRAAG 2: Ik wil graag een cursus Spaans volgen in Merida, maar vertik het om dit tegen hoofdprijzen vanuit NL te regelen. Wie heeft er ervaringen met een cursus Spaans in Merida en bij wie kan ik dit het 't beste doen, tegen welke prijs?

Mensen, ik heb er zin in!! Alle tips en tricks zijn welkom.

Grtjs,
Andries

Als antwoord op vraag 1:

Ik ken iemand die ongeveer 8 jaar geleden van Venezuela naar Suriname is gegaan over land. Omdat Venezuela en Guyana ruzie hebben zijn alle grenzen tussen de landen gesloten. Diegene is toendertijd vanuit Venezuela naar Boa Vista in Brazilie gegaan. Vanuit daar kun je de grens oversteken naar Guyana naar het plaatsje Lethem. Vanuit Lethem reden er toen vrachtwagens over een modderweg naar Georgetown. Vanuit Georgetown kun je vervolgens makkelijk in Suriname komen. Wat ik begrepen heb is dat deze reis niet te doen is in het regenseizoen omdat de weg tussen Georgetown en Lethem dan dicht is.

Misschien kun je met deze informatie even verder googlen over hoe de situatie tegenwoordig is en of deze route ook de andere kant in is te volgen. Zelf ben ik van plan om deze route over een half jaar te doen als het dan mogelijk is.

Als je wilt vliegen gaan alle vluchten dacht ik via Trinidad en Tobago.

1 like

Enorm bedankt voor je tip. Ik heb nog even wat zitten zoeken op internet. Het blijkt dat er een (nacht)bus gaat vanauit Boa Vista (Brasil) naar Santa Helena (Venezuela), dat ziet er dus goed uit, top!!

Nu nog even grondig checken of er transport mogelijk is i.v.m. regenseizoen, van Georgetown naar Lethem.

Het avontuur is in aantocht, heerlijk.
Succes over een half jaar!!

Grt,
Andries

als dit topic nog geopend kan worden… hoe heb je het uiteindelijk gedaan Andries?
Ik wil juist andersom maar denk eraan om van Iquitos-Peru naar Manaus Brasil naar Roirama Venezuela te gaan. En dan Suriname…