Vanaf Brazilie naar de Guianas. (Suriname)

Hoi!

Is er iemand die de Guianas heeft bezocht (over land) vanuit Brazilie? Dit schijnt nog niet zo heel makkelijk te zijn maar ik wil graag Paramaribo bezoeken.
Om vervolgens via Venezuela en Colombia naar Panama te gaan… Nu ben ik er net achtergekomen dat er geen grensovergang van Guyana naar Venezuela is… :s Maar hier ook iemand ervaring mee?

Let me know

Of moet ik het skippen en een rechtstreekse vlucht (vanaf Salvador, Brazilie) naar Panama nemen?

Groeten!

Hallo ! Over land zal erg moeilijk worden. Sterker nog…de beste manier om vanuit Brazilie naar Suriname, Frans Guyana en Guyana te gaan is per boot (vanaf Manaus) of per vliegtuig (Belém). Er is een oost-west verbinding van Georgetown naar Cayenne via Paramaribo die naar Brazilie gaat (naar Belém), maar wat ik van familie heb begrepen is dat vrij moeilijk. Je hebt inderdaad ook nog de ‘Highway’ van Manaus naar Guyana, maar let op dat het noordelijk deel van het Braziliaans Amazone oerwoud territorium is van oa het Medellin- en Surikartel. Mijn familie heeft mij altijd afgeraden om die route te nemen. In Suriname is algemeen bekend dat in het grensgebied tussen de Guyana’s enerzijds en Brazilie anderzijds de kartels vrij spel hebben.

Ik raad je aan om per vliegtuig vanaf Belém te reizen naar Paramaribo. Vanaf Paramaribo kun je vrij makkelijk westwaards over de weg richting Georgetown/Caracas reizen.

Succes !

Inmiddels ben ik er ook achter gekomend dat je als nederlander een visum nodig hebt voor suriname… Dus dat land sla ik over en ga vanuit brazilie naar venezuela… Ik heb een vlucht naar Manaus, en vanaf daar neem ik de bus naar Puero la Cruz… dus door het amazonewoud…
Ik heb er een aantal gesproekn die die tocht de andere kant op hebben gemaakt en hebben geen problemen ondervonden. Ook de lonely planet schrijft er niets over…

Kan iemand mij zijn ervaringen geven over deze route (manaus-venezuela).
En is er iemand die mij dat sterk afraadt?

Cheers

Ik heb de reis vanaf Manaus (brazilie) naar Puerto la Cruz (venezuela) er zojuist opzitten, en het was er èèn als alle anderen. Een normale rit zonder enige tekenen en gevoel van gevaar…
Dus gewoon doen deze route…

Groeten