Over land van Venezuela naar Paramaribo

Voor een lange vakantie verblijf ik momenteel in Midden Amerika. Eind augustus wil ik graag in Paramaribo zijn om daar een rondreis te maken. Ik heb begrepen dat ik een visum aan kan vragen bij de ambassade in Venezuela of Gyana. Ik heb ook gelezen dat er GEEN mogelijkheid is om met de bus van Venezuela in Paramaribo te komen.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips hoe ik dit het beste kan gaan doen?

Groeten Banjo

He Banjo,

Leuke reis heb je gepland!

Het is inderdaad niet mogelijk om de grens over te gaan tussen Venezuela en Gyana, omdat ze het niet eens zijn over waar die grens loopt. Als je toch over land wilt reizen, zul je de lange route moeten nemen: met de bus via het zuiden van Venezuela naar Brazilie(Boa Vista), vandaar naar het Gyanese Lethem en dan verder met de truck over de weg naar Georgetown. Vanuit Geogretown ben je met de bus in een dag in Paramaribo(als je visum in orde is).

Ik heb dat andersom gedaan, en het is te doen. Wel pittig, maar daardoor een bijzonder ‘interessant’ avontuur… Ik heb ook van mensen gehoord dat ze van Georgetown naar Lethem vliegen, dus andersom moet dan ook kunnen. Misschien is zo’n binnenlandse vlucht ook een optie.

In Paramaribo zou je kunnen overnachten in Huize Unu Pikin: je steunt meteen het werk van de stichting, en het is niet duur(6 kamers, gedeelde keuken, badkamers, computers met adsl) - www.stichtingunupikin.nl.

Succes!
Susanne