Beste mensen hier wederom een nieuweling met enkele vragen.
Na 1 keer naar Thailand te zijn geweest en 1 keer naar Maleisie wordt het tijd voor een bezoekje aan Suriname. Liefst in combinatie met Curacao.
Wat me opvalt is dat een ticket redelijk duur is naar Suriname. Rond de 1100 euro ben je pp wel kwijt. Nu willen wij graag ook een aantal dagen naar Curacao om te relaxen. Nu is een ticket rechtstreeks vanaf AMS of DUSSELDORF naar Curacao een stuk goedkoper volgens mij idee.
Het gene wat ik uitgezocht heb is als volgt.
Nu ben ik erg benieuwd of ik dit goed doe zo, of dat ik beter iets anders/goedkoper kan doen.
Vlucht Dusseldorf - Willemstad = 725 Euro pp voor een retour. Vlucht Willemstad - Paramaribo met Insel Air = 250 Euro pp voor een retour
Dit komt al met al op 1000 euro PP voor het totale pakket.
Nu is dit wel veel geld, maar toch redelijk.
Doe ik dit zo goed en is dit aan te raden? Ik hoor graag van jullie?
kijk op de site www.caribbean4u.nl
misschien vind je daar wat.
je kan misschien ook via Frans of Brits Guyana vliegen en vandaar uit naar Suriname en dat kan gewoonmet de bus. kijk naar de omringende landen.
Ik weet dat via Frans Guyana velen naar Suriname vliegen.
Succes!
Ben nog vergeten te vermelden dat het ook aan de periode ligt wanneer je boekt kan je buiten de schoolvakanties dan kom je veel goedkoper uit en als je met de SLM vliegt ben je ook iets goedkoper uit.
Tickets naar Suriname vanuit Nederland zijn inderdaad erg duur. Zelf heb ik ook eens via Frans Guyana gereisd. Dan vlieg je vanaf Parijs en kost heb je een ticket vanaf 500 euro. Ik bedoel maar.
Als je weet dat Curaçao en Suriname de combi is die je wilt maken, zou ik inderdaad een oplossing toepassen als die je zelf al hebt bedacht. Scheelt toch een heleboel.
De regering van Suriname is er druk mee bezig om onze bereikbaarheid te vergroten. Ik verwacht dat er in de toekomst meer alternatieven zullen zijn om naar Suriname te gaan.
Er zijn een paar dingen die je hier niet moet doen, maar dat geldt ook als je elders op vakantie gaat.
Ik zou niet in het donker in verlaten straten komen, niet overvloedig veel kostbare sieraden dragen, je portemonnee even goed opruimen in je tas, gewoon, de normale voorzorgsmaatregelen.
In mijn opinie is Paramaribo echt niet gevaarlijker dan Amsterdam, Parijs, Barcelona, nou, noem maar op.
En wat relaxed op vakantie gaan betreft, dan ben je in Suriname echt aan het juiste adres!
Sorry, Carribean Airlines vliegt inderdaad niet op Curacao. Wel op andere locaties hier dus als je niet rechtreeks wilt vliegen naar Suriname kun je zien wat je opties zijn.
JAP Airport, Zanderij, is de enige internationale luchthaven van Suriname. In Paramaribo heb je ook nog Zorg en Hoop. Daar kun je voor binnenlandse vluchten terecht.
Wat ik heb begrepen is dat je vanuit Franfurt naar Trinidad (en Tobago) voor 325 euro vliegt. Vandaaruit kan je ook naar Suriname. Tobago is een fantastisch eiland. Wat natuur betreft mooier dan Curacao. Het is te overwegen.
Inderdaad nooit die route gevlogen maar Trinidad is inderdaad heel mooi.
Als ik de kans krijg zal ik het zeker weer bezoeken maar dan langer was er maar voor enkele dagen .
Heb net een mailtje gehad van Doescadushi travel er zijn nu aanbiedingen bij KLM naar Suriname alleen je moet wel voor 30 januari boeken.
Kijk maar op hun site of je het iets vind.
Mijn advies: Let goed op de aanbiedingen! Van KLM SLM en reisbureau’s die in Nederland en Suriname zijn gevestigd. Zoals Waldo en Satyam Holiday’s, zij hebben aanbiedingen.
Suriname is 1 van de duurste landen om te bezoeken en ja ik was ook 1100,00 euro kwijt. Maar als je niet gebonden bent aan schoolvakanties en je bent vrij om te reizen, let dan op de vliegaanbiedingen.
KLM heeft nu een aktie naar Curacao voor 499,00 euro. Vanuit Curacao kan je inderdaad met Inselair en Slm vliegen. Zij hebben ook akties, want SLM bestaat 50 jaren en Inselair heeft vele akties.
Het is mogelijk om naar Frans Guyana te vliegen, maar dan moet je eerst van Amsterdam naar Parijs en van Parijs naar Cayenne, dan reizen naar Saint Laurent du Maroni en de oversteek maken naar Suriname.
Aangezien je naar Suriname en Curacao wilt, let gewoon op de aanbiedingen van deze 2 landen. KLM heeft nu leuke akties!
Heelveel plezier en Suriname is echt een veilig land, ik ben hier al 2 jaren. Je moet gewoon voorzichtig zijn zoals in NL en je normaal opstellen. Ik weet zeker dat je zeer zal genieten hier. Als je op zoek bent naar een leuke luxe woning, bekijk dan de foto’s op www.residence-sankalia.com. Voor meer informatie kan je mij mailen op residence_sankalia@hotmail.com:zon02:
Groetjes van Sankalia>>>
Je kan altijd in Su of net voor vertrek in Nl je vlucht boeken naar Curacao. 200 euro is standaardprijs, ik adviseer je wel om de aanbiedingen in de gaten te houden, dan kan je goedkoper vliegen. Inselair SLM, reisbureau’s Waldo en Satyam holidays hebben vaak aanbiedingen. In augustus naar SU en Curacao gaan zijn wel hoogseizoensprijzen hoor, dus de prijzen naar Curacao gaan dan wel stijgen!