Beste prijs tickets

Hallo,
Er zijn grote verschillen in prijzen voor tickets en die hangen niet alleen af van het moment waarop je gaat, het tarief van de luchtvaartmaatschappij maar ook van het reisburo. Wie heeft tips en goede en slechte ervaringen? Ik heb de laatste keer (augustus 2014) via reisburo met SLM gevlogen. Op zich alles goed geregeld maar vraag me af of het goedkoper kan. Mijn buurman had rechtsreeks bij SLM gebruik gemaakt van een actie en was 20% goedkoper. Alle tips en informatie zijn welkom.

Hoi Ciriel,

Het is altijd wel lastig een goede prijs te verkrijgen. Wat ik zelf doe is toch random op google intikken “aanbiedingen tickets Suriname” , dan komt er veel uitrollen. De vraag is ook in welke periode je wilt gaan. Een dag later of eerder kan vele honderden euro’s schelen. Zoek niet per direct op 1 datum maar bijvoorbeeld 2 dagen eerder of later en dan zie je ook verschillen.

Hoog- en laagseizoen speelt ook een grote rol, maar dat weet je ook wel, en dan zul je niet al teveel verschillen zien.

Dit jaar had ik ook een prijsverschil van 600 euro door 1 dag later te vertrekken, had ik dat kunnen besparen,. Maar je moet uiteraard enigszins flexibel zijn in jouw reisperiode.

Dus gewoon elke keer blijven kijken op het internet en of 's avonds heel laat kijken of 's-ochtends heel vroeg. Je kunt ook prijsalerts instellen bij bepaalde sites zodat je bij daling van de prijs of verhoging op de hoogte wordt gesteld per e-mail. is best handig.

September maand is vaak goed te doen voor SU. Dit jaar heb ik retour KLM in september voor twee weken: €870 (of zoiets ) betaald voor een ticket. SLM heeft wat lagere ticketprijzen en vaak ook aanbiedingen, maar voor dat geldt dat je echt vaak op het internet moet kijken.

Bij een reisbureau boeken heb ik al 15 jaar niet meer gedaan, dus daarover kan ik niet veel over zeggen.

:chin: