vliegtickets september!

Hoi allemaal!
Mijn vriend (ex-,12 jr relatie gehad) regelde dit altijd, vliegtickets voor onze reizen samen,
hij was nogal goed in koopjes spotten!
Ik heb geen idee hoe en waar te beginnen!
Wie helpt me?
Ik heb vakantie van 12 september en dan een maand.
Ik wil zo’n 17 dagen naar costa rica denk ik, 2,5 week.
hoop op hulp!
groetjes!
ps 1 Ik woon dichtbij Duitsland, dus daar vertrekken is oke!

ps 2 Cambodja en Laos combineren, is dat een tip, voor 2,5 week? Of te veel in te weinig tijd? Heb gehoord dat in Cambodja (mits je in Thailand ben geweest als ik paar keer) weinig te zien is.

ps 3 Is het veilig daar nu?

Hoi,

naar Cambodja kun je goed via Bangkok, dus vanaf Düsseldorf met bijvoorbeeld Airberlin.

Cambodja is toch heel anders dan Thailand, dus die gestelde regel gaat niet helemaal op. Mocht je echt van het strand zijn, dan heeft Cambodja i.d.d. niet zoveel te bieden.

Combi met Laos is voor 2,5 weken veel te kort. Is dat met of zonder de vluchten van en naar Europa?

Costa Rica heb ik met Iberia gedaan (A’dam - Madrid - Miami - San Jose), wat destijds de goedkoopste optie was. Veel gaat via de VS, maar dat is vaak ook goedkoper.

Kijk op sites als Cheaptickets en Worldticketcenter en kijk erna eerst op de site van de maatschappij zelf. Ook een startpakket bij bijvoorbeeld Fox kan voordelig zijn. Deze zijn meestal met airport pick up en 1 tot 3 overnachtingen. Heb je er bij aankomst geen gedoe mee en is vaak voor dezelfde prijs als een los ticket.

Succes!