Hallo daar…
Wij zijn 2 jonge meiden bijna afgestudeerd en zijn van plan in november voor 3,5 mnd te vertrekken naar Azië. Start in Bangkok en dan door naar onder, cambodja, laos en dan vietnam van zuiden naar noorden. Is dit te doen in 3,5 maand? Of zeggen jullie doe er langer over, of pak een land erbij…
Ikzelf heb redelijke reiservaring door 6 mnd india en 2 mnd australie alleen. De ander absoluut niet, hoe kun je dan het beste je vakantie starten, even aanpassen en strand of direct de drukke stad in en starten met je reis?
Alvast bedankt!
Hai meiden
Wat grappig ik heb een beetje dezelfde plannen als jullie (vanaf 13 nov naar thailand laos vietnam cambodja thailand, maleisie en indonesie en thailand) maar dan voor 8 maanden. Zelf plan ik rond de 5 a 6 weken per land, maar erg afhankelijk van of ik het leuk vind of niet.
Ik denk dat 3,5 vrij krap is maar als je kiest niet alles te willen doen of snel te reizen denk ik dat het wel te doen moet zijn hoor.
Zelf kies ik ervoor alles te doen wat ik zou willen doen in een land, en in mijn geval als t geld op is Maleisie of Indonesie te laten vallen. Dan ga ik er liever later nog een keer heen.
Ook begin ik met de eeste week rust, lekker standje boekje en relaxen, en dan verder te gaan. Maar dat is wat je zelf lekker vind natuurlijk.
Succes met de voorbereidingen.
Deborah
Hallo,
Ik denk dat je teveel landen hebt in te korte tijd. Die landen die jij noemt heb ik in 1 jaar gedaan. Je moet je niet vergissen in reistijd afstand die stellen hier veel voor. Als je lowbudget reist dan ben je zo 1 dag onderweg.
Mijn advies zou zijn Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam daar vul je zo 3 en een halve maand mee. Ik zou zeker even in het begin om even te wennen aan de hitte en drukte naar een eilandje gaan even 1 weekje ontstressen.
gr van Moira