Vliegtickets naar Australië

Hallo iedereen

Ik ben van plan om een Working Holiday Visum voor Australië aan te vragen zodra dit mogelijk is voor Belgen. Mocht iemand trouwens een idee hebben wanneer dit eindelijk mogelijk zal zijn, alle info is erg welkom!

Maar daar ging mijn vraag eigenlijk niet over. Ik vroeg me af of iemand tips heeft in verband met vliegtickets naar Australië: welke maatschappijen hebben betaalbare tickets, hoe lang op voorhand word je verondersteld te boeken, van welke luchthaven vertrek je het best enz. Alvast heel erg bedankt!

Hoi,
Als je onder de 26 jaar bent kun je het beste naar http://www.kilroytravels.com/
Hier hebben ze als eis dat je fulltime studeert en/OF onder de 26 jaar bent. De tarieven zijn behoorlijk goedkoop. Zo heb je als snel een enkeltje voor circa 570 euro van Amsterdam naar Sydney (incl. luchthavenbelasting, etc…) :o

Het enige wat je hoeft te doen is een ISIC of IYTC kaart kopen (8 euro). ISIC is voor studenten en IYTC is voor jongeren onder de 26 jaar. Beide geven aan dat je in de jeugdklasse valt en daarom goedkoper kunt reizen. Ook heb je in allerlei landen voordeel van dit kaartje bij hotels, busreizen e.d.
Ik vertrek zelf ergens begin januari vanaf Schiphol naar Sydney maar het lijkt me ook wel mogelijk voor belgische luchthavens…zo niet een treinreis naar Amsterdam is niet echt duur…

Een andere mogeljkheid is de tarieven van een luchtvaartmaatschappij bekijken; zo heeft KLM goedkope reizen naar steden als Bangkok e.d. zodat je nog wat meer op de heenreis kunt zien. Vanaf daar met een luchtmaatschappij gaan die je naar Sydney vliegt (ik zou Malasian Airlines niet aanraden, deze is goedkoop v.a. West Europa richting Azie maar in Azie zelf is deze reteduur).

Ik hoop dat je zo genoeg info hebt…

gr. Peter

Ik ga ook rond de jaarwisseling naar Australie en ben van plan om een
Working-Holiday visa aan te vragen. Ook moet ik nog een ticket boeken en aangezien ik het liefst vóór 2004 in Australie wil zijn moet ik hier nogal vaart achter zetten. Ik ben van plan om er een maandje of 4 te blijven (ongeveer t/m april dus). Ik vraag me nu af of het verstandig is gewoon een ticket te boeken van datum tot datum (ik had zelf 27-12-03 tot 27-04-03) en dan evt. mocht ik langer willen blijven dit te verzetten, of gewoon een open ticket nemen?

Ik heb gekeken op kilroy reizen maar deze site geeft wanneer ik zoek op Melbourne alleen de Melbourne in de VS aan. Ik kan niet naar Melbourne in Australie reizen lijkt 't wel. Ik heb daar een adres waar ik heen zal gaan en het is voor mij dus erg handig om daar dan heen te gaan ipv te landen op Sydney en vervolgens een trein/bustocht te maken van enkele uren.

Hoop dat er nog wat meer mensen reageren die al eerder naar Australie hebben gereisd en ook ongeveer te weten hoeveel jullie hebben betaald voor een retour ticket voor een periode langer dan 3 maanden.

Tis al laat, maar na t bladeren in de Lonely Planet en ik wat dingen las realiseerde ik me dat ik er echt niet te lang mee moet wachten, vandaar deze post. :smiley:

Hoi Matthijs,

Ik ben ook naar die site gegaan en had eerst hetzelfde voor als jij. Ik zou ook liever naar Melbourne dan Sydney vliegen maar kwam terecht in Melbourne, US en de tickets leken me verdacht goedkoop! :lol: Voor Melbourne in Australië tik je gewoon in Melbourne Int’l (=international), dan vind je wel wat je zoekt!

Veel succes met je zoektocht en vooral veel plezier in Australië!

Hoi,
Wat is een working holiday ?
Afz, paars