Goedemiddag allemaal,
Ik ben nu 29 jaar, en heb eigenlijk vanaf mijn twintigste altijd al de droom gehad om voor langere tijd in Australië te vertoeven. Op de één of andere manier heeft dit land een enorme aantrekkingskracht op me.
Altijd excuses gehad/gemaakt om niet te gaan (want het is natuurlijk ook gewoon heel spannend), maar nu is de tijd eindelijk daar dat ik zeg: ‘Ja, ik ga het doen!’. De tijd is er rijp voor, relatie beëindigd, heb wel werk, maar ach, wat is werk als je kan genieten van de wereld?
Dus heb ik nu besloten dat ik in September 2015 wil vertrekken. Mijn plan is om een work and holiday visum aan te vragen, bij aankomst gelijk (of iig zo snel mogelijk) 3 maanden te werken zodat ik een groot deel voor verlenging heb van WHV heb veiliggesteld en daarna te reizen.
Ik wil simpelweg al het moois van Australië zien, alle mooie steden langs, de mooie parken in, genieten van de natuur, uitzichten en een met een feestje op z’n tijd is ook niets mis natuurlijk. Het blijft wel een reis he ;).
In mijn tweede jaar wil ik dan terug naar een plek waar ik de beste ervaringen had, en daar voor een jaar settlen.
Nu heb ik gelukkig genoeg tijd om te plannen, plannen uit te werken en te sparen. Maar ik vroeg mij af of dit allemaal en beetje realistisch klinkt?
Daarnaast, als ik nu een vliegticket boek, heb ik een enkeltje Amsterdam - Sydney voor EUR 555,- . Ik geloof dat dat wel een hele lage prijs is… of adviseren jullie me nog even te wachten totdat alle vluchten zijn ingeplanned en je meer keuze hebt?
Verder hoor ik hier graag ervaringen, tips & trics. Ik wil het grootste deel op me af laten komen, om echt het leven en het ‘zijn’ daar te beleven en niet alles al vooruit geplanned te hebben.
Bedankt alvast!