1-2 jaar Australië

Goedemiddag allemaal,

Ik ben nu 29 jaar, en heb eigenlijk vanaf mijn twintigste altijd al de droom gehad om voor langere tijd in Australië te vertoeven. Op de één of andere manier heeft dit land een enorme aantrekkingskracht op me.

Altijd excuses gehad/gemaakt om niet te gaan (want het is natuurlijk ook gewoon heel spannend), maar nu is de tijd eindelijk daar dat ik zeg: ‘Ja, ik ga het doen!’. De tijd is er rijp voor, relatie beëindigd, heb wel werk, maar ach, wat is werk als je kan genieten van de wereld?

Dus heb ik nu besloten dat ik in September 2015 wil vertrekken. Mijn plan is om een work and holiday visum aan te vragen, bij aankomst gelijk (of iig zo snel mogelijk) 3 maanden te werken zodat ik een groot deel voor verlenging heb van WHV heb veiliggesteld en daarna te reizen.

Ik wil simpelweg al het moois van Australië zien, alle mooie steden langs, de mooie parken in, genieten van de natuur, uitzichten en een met een feestje op z’n tijd is ook niets mis natuurlijk. Het blijft wel een reis he ;).

In mijn tweede jaar wil ik dan terug naar een plek waar ik de beste ervaringen had, en daar voor een jaar settlen.

Nu heb ik gelukkig genoeg tijd om te plannen, plannen uit te werken en te sparen. Maar ik vroeg mij af of dit allemaal en beetje realistisch klinkt?

Daarnaast, als ik nu een vliegticket boek, heb ik een enkeltje Amsterdam - Sydney voor EUR 555,- . Ik geloof dat dat wel een hele lage prijs is… of adviseren jullie me nog even te wachten totdat alle vluchten zijn ingeplanned en je meer keuze hebt?

Verder hoor ik hier graag ervaringen, tips & trics. Ik wil het grootste deel op me af laten komen, om echt het leven en het ‘zijn’ daar te beleven en niet alles al vooruit geplanned te hebben.

Bedankt alvast!

Hoi Ruben,
Ik heb geen tips en/of tricks maar wilde even reageren op je post omdat het mijn stukje had kunnen zijn. Ik ben 27 en ook altijd de droom gehad om een reis naar Oz te maken voor langere tijd… Ik heb mijn relatie verbroken en mijn ontslag al ingediend. Ik heb een enkele reis Sydney geboekt en vertrek 04-02-2015!! Ik heb een ultimate Oz startpakket geboekt bij activity international zodat ik de eerste week alles met hen kan regelen en een week uit m’n dak kan gaan, om daarna zsm werk te vinden. Zoals ik er nu over denk wil ik ook 3 maanden farmwork doen om mijn 2e WH VISA aan te kunnen vragen. Erg leuk om te lezen dat jij exact hetzelfde idee hebt. Wellicht treffen we elkaar in Oz! Groetjes serena

Hoi Sereen,

Leuk om te lezen dat je in dezelfde situatie zit! Ik zal je via het forum tegen die tijd zeker om nog meer info vragen :slight_smile: Hopelijk komt dit topic nog een beetje op gang… :wink:

Heel veel plezier alvast!

Even een upje! Gisteren op m’n werk medegedeeld, dus nu kan het echt beginnen!

Heeft er iemand tips voor de beste vliegtickets/vlucht??

Super leuk! Zelfde verhaal hier! Weet alleen niet wanneer ik moet gaan. September 2015 of november 2015 en hoeveel ik moet sparen of er heen te gaan. Jullie enig idee? Ook hoorde ik iets over dat je voor je 30ste binnen moet zijn met work holiday visum? Ruben kan je helaas niet helpen, maar ben zelfde dus ook aan het zoeken en hoop dat er meer mensen gaan reageren.

Via Wereldwijzer app

Hoi! Ik had het zelfde plan en zit nu inmiddels al 3 maanden in Australie! Ik heb mijn ticket geboekt via Australian Backpackers. €1700 voor Amsterdam-Sydney
Melbourne - Auckland
Christchurch - Melbourne
Sydney - Bali
Bali - Hong kong
Hong kong - Amsterdam

Mischien zou je eens bij dat soort organisaties kunnen informeren voor tickets?

Ik ben trouwens ook van plan een jaar te blijven. Vriendin en ik hebben een auto gekocht en daarmee willen we Australie mee rond rijden.

Hoi Suus!

Ja ik heb ook bij die organisaties gekeken. Maar naar mijn idee betaal je tot 500-600 euro meer voor dingen die ik ook zelf kan regelen (visum, bankrekening, vliegticket)… Dus wil dat liever zelf regelen :slight_smile: Maar qua vliegticket ben ik dan op zoek naar de beste periode om zo’n ticket te kopen en ervaringen met verschillende maatschappijen

Dat klopt inderdaad. Maar ik heb alleen het vliegticket via hen geregeld omdat ik het via internet bijna onmogelijk vond er zelf uit te komen haha. Visum e.d heb ik inderdaad zelf geregeld :slight_smile: Ik ben met Cathay Pacifics gevlogen en daar was ik heel tevreden over :wink:

Ok, ik zal eens kijken dan hoe dat bij hun werkt.

Ik wil natuurlijk een enkeltje, omdat ik niet weet wanneer ik terug kom :slight_smile: Bedankt voor de tip!

Ik heb een open ticket. Dus kan ook altijd gratis de data’s aanpassen omdat ik ook niet weet wanneer ik terug ga :blush:

Succes met het vinden van je ticket! :grin:

Maar die zijn maar een jaar geldig toch? Dat is voor mij niet handig als ik er twee jaar ga zitten. :slight_smile: Heb australian backpackers even een mail gestuurd!

Ja klopt voor 1 jaar, dus dan is dat inderdaad niet erg handig nee…

Maarja, wanneer kan ik dus het beste een ticket boeken. Nu al? Of zullen er nog prijsverlagende acties komen?

Dat weet ik niet zeker maar ik heb gehoord hoe eerder je ze boekt hoe goedkoper…

Ik heb vorige maand via skyscanner een enkeltje geboekt. Skyscanner laat de goedkoopste tickets zien per bestemming, dit is vooral heel handig omdat het heel veel scheelt qua geld als het je niet uitmaakt welke dag/tijd je vertrekt. Op deze manier kun je het goedkoopste ticket boeken naar mijn mening. Ik vlieg 04-02-2015 naar Sydney voor ± €600 maar heb wel via activity international een startpakket geboekt van een week. Zo kan ik 7 dagen sightseeing doen en daarna zonder zorgen op zoek naar werk. Vind het zelf wel fijn als het belastingtechnisch gewoon goed geregeld is.

Ja, ik zie nu in september tickets van ± 560 euro. Richting Sydney of Brisbane. Denk dat in de periode waarin ik kom dat de lekkerste gebieden zijn. En dan gaandeweg afdalen naar het zuiden en richting het najaar en winter naar West en Noord :slight_smile:

Maar China Airlines of Singapore Airlines… iemand ervaringen daarmee?

Ruben, weet je wel zeker dat je twee jaar aaneengesloten in Australië kunt blijven? Wij hebben er de eerste keer een kleine zes jaar rondgereisd maar moesten wel elk jaar buiten Australië ons visum verlengen. En zorg je er wel voor dat je het juiste werk doet om voor een tweede WHV in aanmerking te komen?

Hoi Willem,

Ik mijn doel is om vrij snel gelijk 88 dagen op een boerderij of als fruitplukker te werken, zodat ik die voorwaarde veilig heb gesteld. En ik moet nog even kijken naar de overige voorwaarden, maar volgens mij zijn die niet heel anders dan bij de eerste keer aanvragen?

Willem,

Ik heb het nog eens gechecked, en ik zag dat ik deze vraag al had gesteld aan de immigratiedienst. Ik kan een tweede working holiday visum aanvragen terwijl ik IN Australië ben. Dat staat althans in de e-mail van de medewerker :slight_smile: