Australië vanaf midden 2012

Hoihoi,

Ik ben van plan om over een tijd naar Australië te reizen.
Ik ben 20 jaar oud en kom uit Noord-Brabant. Ik hou van reizen en wil heel graag naar Australië, Nieuw-Zeeland en Indonesië om te genieten van de cultuur, natuur, te genieten van de vrijheid en natuurlijk ook werken als de centjes opraken! Maar alleen is ook zo alleen… Ik weet verder nog niet precies wát ik precies wil, ben gewoon even benieuwd of er mensen zijn met dezelfde plannen zo rond die tijd… Let me know!

Hoi!
Mijn plan is ongeveer hetzelfde als dat van jou! Ik ben alleen iets jonger, en ik weet niet of je dat erg vindt. Ik ben 17, en ik wil graag na mijn eindexamen ongeveer 6 weken. Als het goed is krijg ik mijn diploma op 29 juni, en het liefst zou ik dan 30 juni gaan (dan zijn de vliegtickets goedkoper omdat het net buiten het hoogseizoen valt). Ik heb een beetje gekeken naar vliegtickets via de organisatie Activity International (http://www.activityinternational.nl/Australie/Tickets.aspx). Zij kunnen je vliegtickets regelen en helpen ook bij het regelen van een visum etc.
Op dit moment is het mijn plan on mijn vliegticket via hun te regelen, omdat ze ook een weekje Fiji organiseren, en dat klonk voor mij ook wel heel aantrekkelijk.
Het liefst zou ik langs de oostkust gaan, en in ieder geval voor de eerste paar dagen gewoon iemand hebben omdat het inderdaad toch iets gezelliger is (en mijn ouders vinden het iets fijner;D). Ik weet niet of je al een idee hebt waar je ongeveer heen wilt gaan, maar ik in ieder geval nog niet echt (ik ben me wel al een beetje aan het inlezen, maar dat mag nog niet echt een naam hebben). Ik heb nu een soort ideaal plaatje dat ik begin in Melbourne of Sydney en dan naar boven ga, maar dat kan natuurlijk ook andersom… Ben benieuwd wat jij allemaal voor ideeën hebt!
X, Amber

Hoihoi,

nee natuurlijk is dat niet erg. Juist leuk om nu al ideeen e.d. uit te kunnen wisselen :slight_smile: Zelf heb ik het momenteel erg druk met vanalles, dus ik moet het echt nog even een keertje goed uit gaan zoeken voor mezelf. Ik zou ook graag via een organisatie boeken, beetje ‘veiliger’ gevoel. En Fiji stond inderdaad ook bij mij op de planning!
Zodra ik wat beter weet wat ik precies wil, post ik het hier even;) Andere ideeën zijn uiteraard welkom! =D

Hoi Amber,

Ik wil je als tip meegeven dat ze hier in Australië héél erg controleren op leeftijd. Vaak kom je zelfs overdag een club/pub niet binnen als je onder de 18 bent. Ze vragen 9 v/d 10 keer om een ID.

Ook zijn er vaak extra kosten aan verbonden om te boeken via een organisatie. Terwijl het regelen van een visum echt zooooo simpel is.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt :slight_smile:

Cheers,

Dankjewel! Dat van die pubs en clubs wist ik inderdaad al wel, maar dat vind ik geen hele grote ramp. Dat ben ik hier in Amsterdam ook al wel gewend;)

Ik neem aan dat jij dus zelf je vliegtickets hebt geboekt, hoeveel was jij ongeveer kwijt?

Dankje!

Denk er goed over na hoor. Als je ook kunt gaan als je 18 bent, dan zou ik nog even wachten. Niet dat ik je wil tegen houden, maar je kunt echt nergens heen. Tenzij je dat echt geen enkel probleem vindt :wink:

Ja, ik heb geboekt via emirates site. Duurdere vlucht, omdat ik graag meer kilo’s aan kleren mee wilde nemen. Vriend van me heeft een ticket geboekt via vliegtarieven.nl onder de 1000 euro. Visum was binnen een paar werkdagen gekoppeld aan mijn paspoort. Reisverzekering gewoon zelf of door je ouders laten bellen met je huidige verzekering. Wel noodzakelijk is hier een medicare card aanvragen. Is kosteloos en dekt extra. Kost je dan ook maar de helft als je de dokter moet bezoeken. Denk er ook aan dat het meenemen van je pin pas hier niet handing is. Denk dus aan een creditcard. Even met je bank bellen voor de opties. Hoor het wel als je nog meer vragen hebt :dag: