Ik ben Michel (v) en ben al heel erg lang van plan om na mijn HAVO een jaar naar Australië te gaan. Ben daar zelfs nu al voor aan het sparen. Ik zou graag rond September/Oktober 2009 willen vertrekken en dan een jaar weg blijven. Echte plannen heb ik nog niet, ook al zou ik natuurlijk graag willen duiken en surfen, maar ik wil ook graag meer van Australië zien.
Als iemand intresse heeft die tegen die tijd tussen de 16 en de 20 jaar is, lijkt het me leuk om nog is verder te kletsen over de reis!
Een leuk idee van je om naar australie te gaan.
Ik denk zelf dat je op dit moment nog geen reisgenootje gaat vinden en dat ook niet zo heel slim zou zijn. Ik zou nu gewoon lekker gaan sparen en in begin 2009 een reisgenoot gaan zoeken. Misschien denk je tegen die tijd wel van, he, ik ga liever alleen.
Succes met het plannen van je reis.
Grappig ik ga eind 2008 / begin 2009 voor een jaartje naar OZ, ik dacht dat ik werkelijk de enige was die zo vroeg aan het voorbereiden is hahaha ik lees alleen maar verhalen van mensen die dit jaar gaan en over 2008 en later wordt niet nagedacht hahaha.
Veel succes met voorbereiden en wie weet zie ik je een keer down under!
Ik ben ook van plan om in 2008 te gaan. Dus er zijn wel veel mensen die dat nu al plannen, alleen zetten ze nog niks op de site denk ik. Magoed, we hebben nog ff om voor te bereiden he…
Ik ben van plan volgend jaar januari tot juni 2008 naar australie te gaan (oost kust) wegens stage dat is dus wel iets anders dan een jaar backpacken, maar zijn er misschien mensen die mij kunnen helpen met informatie over bedrijfen, onderdak etc.
En ze zeggen dat dat bedrijfen daar geen stagevergoeding geven. is er dan een andere manier om geld te krijgen? zijn er makkelijk bijbaantjes te reglen?
heey,
Ik wil ook rond april 2008 naar Australie om heel veel avonturen te beleven! Maar ik wil ook liever met nog iemand of een groepje ‘onbekenden’, dat is opzich ook alweer een deel van een avontuur, vind ik. Het klinkt allemaal wel ver weg 2008/2009, maar het is eigenlijk heel erg dichtbij! Over een jaar is het al 2008!!
En volgens mij is het nog best lastig om een paar maandjes van te voren nog een groepje te regelen!
Dus ik denk dat je wel slim bezig bent hoor met zo vroeg al te orienteren!
Groetjes Sas
wel leuk joh!! k wil zelfook naar australie in 2009 sept. misschien zin om ideeje uit te wissele?? voor mij is t als n stage van de opleiding waar k nu sept. aan ga beginne
helemaal nie ech vroeg dat je je nu al voorbereid k heb ook al de nodige dinge uitgezocht, kwa kosten en dergelijke :d bij mij zit de maar van t 2 jaar school halen er nog bij want mijn stage is pas in 2009 schooljaar 3 en tja da duurt nog wel ff ma k kijk der wel al naar uit ma aangeizen jij gaat backpacke en ik stage voor oge heb maar toch alvast veel plezier gewenst
Voorbereiding kan alleen maar in je voordeel werken. Vooral sparen sparen.
Ik zelf ga september 2008 en zoek ook nog een reisgenoot, ik ben van plan 7 maanden te gaan en een maandje NZ dr tussen. Ben op dit moment ook 17 en dan 18 jaar.
Ik ben nu 17 jaar en wil rond september/oktober 2009 naar Australie voor 6 maanden of langer om te backpacken ! Ik zou graag met iemand willen praten en informatie uitwisselen die dezelfde plannen heeft en het liefst rond dezelfde periode !
Voeg me eens toe op msn: [EMAIL=“maydewild@hotmail.com”]maydewild@hotmail.com of stuur me een berichtje via deze site.
heey may
wij zijn ook 17 en worden volgend jaar 18 wij willen ook vertrekken rond september/ oktober 2009 want dan zijn wij beide 18. ik heb ook gehoord van reisorgansaties die dat reggelen maar weet niet waar ik die moet vinden heb jij daar al iets over gehoord?? wij willen daar ook gaan backpacken en werken voor 6 maanden of langer dus ongeveer dezelfde plannen als je informatie met ons wilt uitwisselen hooren wij het wel
groetjes Bart en Kay
Travel active is een organisatie die ook een backpackers reis regelt naar Australië.
Maar even een vraagje, Is het alleen in Australië zo dat je een werkvisum kan krijgen als je 18 bent. Want ik wil volgend jaar heel graag met een vriendin gaan backpacken maar ik ben dan nog maar net 17 en wil toch wel heel graag weg. Hebben jullie tips?!
Lang geGoogle’d en toen een link gekregen naar deze site. Erg tof allemaal dat iedereen al aan het voorbereiden is! Zelf wil ik ook volgend jaar gaan rond aug/juni, dan ben ik 20 jaar.
Weet nog niet met wie ik ga, zoiezo geen mensen die ik al ken… wil dan liever onbekenden zodat het avontuur ook toffer word.
Maargoed eerst maar eens even goed gaan sparen ervoor. Wat zou een redelijk streefbedrag zijn als je rond de 8 maanden daar wilt zitten?
Grappig, ik ga ook reizen in 2009, maar ben pas 2010 in Aussie! Loop je net mis
Ik heb gehoord/gelezen dat je uit moet gaan van 750 - 1000eu per maand.
Dan komen er ook nog allemaal andere kosten bij: leyuke dingen doen, Buskaart voor een half jaar ofzo, het ticket, de zorgverzekering, reisverzekering… Het wordt in totaal zoooo duur!
ik ben ook van plan in july/augustus te gaan backpacken… weet niet of ik gelijk in australie start maar wil er zeker heen… lijkt me leuk om t er met wat meer mensen over te hebben en daar wat mensen tegen te komen…
als iemand interesse heeft. PM je mail adres maar.
ben dan 20jaar btw