Ik vertrek september 2009 naar australie voor een jaar.
Ga er vanuit dat je daar per maand zo`n 1500 euro kwijt bent als je niet helemaal low budget wilt leven. Het scheelt je btw veel geld als je kiest om helemaal zelfstandig te gaan reizen ipv je aan te sluiten bij een organisatie.
1500 per maand?
pfieww wel iets boven me verwachting maar dat is wel iets waark me dan op kan instellen voordatk ga:)
ga je daar nog werken ofzo zodat je nog inkomen hebt dat jaar of heb je zoveel gespaard dat je daar alleen maar gaat genieten en backpacken?
of eventueel paar weekjes werken en dan weer verder reizen ofzo?
ik ga maar is een lonely planet van australie aanschaffen voor extra info denk ik:)
Is wel super tof om te lezen van mensen die ongeveer dezelfde plannen hebben…
Mijn plannen zijn de laatste tijd wat uitgewerkt, want ik heb nu zelfs de vliegreis geboekt. Ik ga begin Augustus naar Australie (Darwin) en dan naar het zuiden (door Alice Springs naar Adelaide) en vervolgens langs de oostkust naar Cairns. Hierna wil ik naar Nieuw-Zeeland en naar Bangkok. Ik heb er zoveeel zin in ! Maar ondertussen moet ik toegeven dat ik het wel doodeng vind, want tjaa ik ben dan net 18 en ga alleen en tja dat is toch wel even anders dan hier in het warme knusse huisje in Nederland ^^. Ik zou het echt leuk vinden om met mensen te kletsen die dezelfde plannen hebben en/of rond dezelfde tijd willen vertrekken. Voeg me eens toe op msn: [EMAIL=“maydewild@hotmail.com”]maydewild@hotmail.com of mailen kan natuurlijk ook
Nou in ieder geval veel plezier in het plannen ! Ik vind het plannen zelfs al geweldig, dus ben benieuwd hoe de reis zelf zal worden…
Groetjes May !
hey may,
vind t idd ook leuk om te horen dat andere dezelfde plannen hebben als ik.
ik zal je wel even toevoegen, misschien kun je me ook nog wat tips geven, want heb me nog niet zo ver verdiept in het land en welke route ik wil nemen tijdens het reizen.
lijkt me leuk om het daar een keer over te hebben met andere.
groeten ruud