Australie ontdekken

Beste liefhebbers van Australie,

Als ik afgestudeerd ben (journalistiek) wil ik graag een aantal maanden naar Australie om daar te wonen en te werken. Wat voor werk hebben jullie daar kunnen vinden? Het liefst doe ik natuurlijk iets in de journalistiek, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Tot nu toe is het plan om gewoon een woon en werk visum aan te vragen, ticket te kopen en in Australie (Sydney, Melbourne) werk te zoeken. Hoe hebben jullie het aangepakt? Ook met woonruimte e.d.

Alvast bedankt voor jullie reacties. Groet, Marina

Hoi,

Als je jonger bent dan 30 jaar is het zeker de moeite om een Work Holiday Visa aan te vragen. Je kan dan een jaar in Australië verblijven en werken.

Kijk eens op de site van de immigratiedienst van Oz: imm.gov.au en zoek naar WHV.

Hopeijk heb je er iets aan en veel plezier!

Groetjes,
Teekay

Dag allemaal,

Ik heb nu een route in gedachte: Brisbane-Cairns-Mt Isa-Alice Springs-Adelaide-Melbourne-Sydney-Brisbane. Ik ga waarschijnlijk een half jaar naar Australie. Als de tickets goedkoop zijn wil ik ook een bezoekje brengen aan Nieuw-Zeeland en Tasmania (dat kan ook met de boot toch?)

Ik zit er aan te denken om in november te vertrekken. Hoe is het weer in die periode? Welke plaats is handig om te beginnen?

En dan nog even over het ticket. Kopen jullie altijd een one way of een retour? Met een retour zit je zo vast aan die einddatum…

Bedankt voor jullie reacties!

Hoi,

Je moet sowieso een retoutje boeken.

Als je geen visum hebt dat voor 2 of 3 jaar of permanent geldig is, kom je het land niet in als je geen retourtje hebt. Zelfs niet met een WHV, dat een jaar geldig is!

Ja kan best een retourtje boeken met een open terugvliegdatum of een wijzigbare einddatum.

Groetjes,
Teekay

Het zal goedkoper zijn om naar Tasmania te vliegen. Probeer eens Virgin Blue of Jetstar, maar er zijn er meer. Naar Nieuw Zeeland moet je sowieso vliegen tenzij je met een cruise gaat. Je zou eigenlijk december en januari moeten vermijden ivm met de drukte maar misschien kan je dan juist wel gemakkelijk werk vinden. Als je vrij in je keuze bent zou ik niet in november vertrekken maar in februari/maart, dan eerst naar het zuiden, en dan naar het noorden. Je vermijdt dan de regentijd in het noorden en in het zuiden is maart/april prima. Je zou dan van Brisbane naar Sydney, Melbourne en Adelaide kunnen gaan. Door de outback naar Alice Spings en Darwin en dan weer terug via Mt Isa en Cairns naar Brisbane. September is een prachtige maand in vrijwel geheel Australia. Als je in november komt zal je een groot gedeelte van de tijd in de hitte doorbrengen en het kan erg nat en vochtig in het noorden van Australia zijn. De mooiste tijd voor Tasmania is februari/maart, net als voor New Zealand. Eventueel november voor Tassie en NZ kan ook.
Yeehaw