Het ideale backpacker-ticket

Je reis naar Australië en al de fun begint natuurlijk met een vliegticket; hoe kom je anders aan de andere op een terras met zicht op het Opera House?

Er zijn 3 hele belangrijke voorwaarden voor het ideale backpacker-ticket:
[ol]
[li]De prijs. Maar het goedkoopste ticket is niet altijd het beste![/li][li]De geldigheidsduur. Met een Working Holiday Visum mag je een jaar in Australië blijven. Profiteer daar van![/li][li]Flexibiliteit. Als je dan een jaar Down Under gaat dan wil je jouw plannen ook wel een keer kunnen wijzigen.[/li][/ol]

Activity International helpt al vele jaren honderden Australië-gangers op weg. De voordelen van de Activity International tickets op een rij:
[ul]
[li]Scherp geprijsde tickets met een betrouwbare luchtvaartmaatschappij[/li][li]De tickets zijn 12 maanden geldig[/li][li]Na vertrek kan je zowel de reisdata (kosteloos) als de route (tegen betaling) wijzigen[/li][/ul]

Een wijzigbaar jaarticket naar Australië inclusief stopover mogelijkheden in Azië plus een retour Nieuw-Zeeland boek je al voor € 765 (excl. belastingen). Naast deze aanbieding van China Airlines heeft Activity International ook voordelige tickets met de Australische maatschappij Qantas. Hiermee heb je de mogelijkheid om naar veel verschillende steden in Australië te vliegen. Wel zo handig als je op zoek bent naar de zon!

Ook hebben we een leuke aanbieding waarbij naast een compleet ticket ook een cowboy- of surfcursus en een reisverzekering is inbegrepen. Zo bespaar je snel bijna € 200.

Kosteloos een vlucht optie opvragen!
Nieuw en erg handig op onze website is de mogelijkheid om kosteloos een optie aan te vragen op een vlucht naar Australië! Deze optie vervalt automatisch na 10 dagen. Je zit dus nog nergens aan vast en heb je meteen een duidelijk beeld hoe je ticket er uit kan komen te zien!

Door middel van dit formulier kun je gratis een optie aanvragen.

Met of zonder startpakket?
Naast een los ticket kun je ook een vliegticket met startpakket boeken. Dit biedt een aantal voordelen, zoals opvang na aankomst in Australië, hulp bij werk zoeken, assistentie bij de aanvraag van een bankrekening en een belastingnummer, en een organisatie in Australië waar je met al je vragen terecht kunt.

Liever vanuit Brussel vliegen?
Dat kan! Je kunt nu ook tickets (met of zonder startpakket) boeken vanuit Brussel. Handig voor de Belgische deelnemers, maar ook als je in het zuiden van het land woont.

Groepsvlucht?
Als je liever niet helemaal alleen reist kun je ook een plaats boeken op een groepsvlucht. Je ontmoet dan alvast reisgenoten met wie je gezamenlijk de lange reis naar Australië begint. Na de eerste dagen in Sydney kun je besluiten met groepsgenoten verder te reizen, maar je hebt ook alle vrijheid om je eigen plan te trekken. Groepsvluchten zijn altijd inclusief een startpakket.

Natuurlijk mag je contact met ons opnemen. Stuur een [EMAIL=“info@activityinternational.nl”]mail of bel (053 483 10 40). We kunnen bijvoorbeeld een vrijblijvende optie voor je inboeken. En natuurlijk willen we graag onze ervaringen met je delen en je zoveel mogelijk tips geven. Het ideale backpacker-ticket is zo geregeld!

Beste beheerder/ lezer,

ik ben van plan om februari 2013 een reis op Bangkok te maken om vervolgens af te reizen naar Maleisië, Indonesië en door te reizen naar Australië.
In Australië wil ik graag en werkvisum bemachtigen en er een jaar verblijven.
juist het onverwachtse trekt mij enorm en wil dan ook middels boten, treinen, liften en binnenlandse vluchten mij reis naar Australië maken.
Er komt enorm veel bij kijken en er valt dan ook een hoop informatie te verzamelen.
Ik ben dan ook vooral benieuwd of dat het geaccepteerd wordt om met en enkele reis Australië of eerder genoemde landen binnen te komen.
Als het allemaal mee zit en het mocht zo zijn wil ik zelfs nog via Hawaii door reizen naar San Francisco of Los Angeles. Voor sommige landen geld ook dat je een aantoonbaar bedrag, vrij te besteden moet hebben en dat vervolgens ook aan moet kunnen tonen.waar en in welke landen is dit allemaal van toepassing?
Zijn er sites/boeken of welke vorm van informatie dan ook die je meer inzicht qua infrastructuur geven wat betreft het doorreizen.

Het zijn nog een hoop vragen waar ik graag antwoorden op zou willen hebben, en met elk antwoord zou ik al geholpen kunnen zijn.

alvast bedankt!!

met vriendelijke groet Sander.

Ik denk dat op dat van die enkele reizen etc. anderen wel reageren. Ik heb zo mijn twijfels maar er geen ervaring mee. Wel een klein dingetje. Je schrijft: In Australië wil ik een werkvisum bemachtigen, dat moet zijn: voor Australië wil ik… Het visum moet je buiten Australië regelen.
Kijk ook eens op: www.immi.gov.au waar je alle informatie over visa vindt.

hoi willem,

Bedankt voor je reactie, ik heb de site inmiddels bezocht en ben er al een hoop meer te weten gekomen!

nogmaals bedankt!!

Hoi Sander, wat een toffe plannen zeg!

Ik ben Bart, programma coordinator 'werken en reizen Australie en Nieuw-Zeeland bij Activity International

Het is mogelijk om Australie binnen te komen op een enkel ticket, zorg er wel voor dat je op papier aan kunt tonen dat je over 5000 Australian Dollar kunt beschikken. Een recent printje van je bankrekening is voldoende. Ook is het verstandig om een uitreis bewijs te hebben (denk aan een vliegticket naar NZ)
In de meeste Aziatische landen hoef je dit niet aan te tonen, een uitreis bewijs is in Indonesië wel verplicht.

Met het round the world ticket kun je deze reis qua vluchten prima maken.
Denk bijvoorbeeld aan een vlucht van Amsterdam naar Bangkok, dan kun je in Azie over land doorreizen naar Maleisië, Singapore, Indonesië. Vanaf Bali kun je doorvliegen naar Australie. Ook daar kun je rondreizen om vanaf een van de grote steden (Sydney, Melbourne, Adelaide, Brisbane, Cairns, Darwin of Perth) naar NZ te vliegen. Vanaf Auckland kun je dan naar Hawaii of Fiji om vervolgens door te vliegen naar Los Angeles, San Fransisco of New York (aankomst LA vertrek NY mag ook, je moet dan zelf zorgen dat je in NY komt). Vanaf daar vlieg je naar huis.

Mocht je een offerte willen ontvangen dan kun je mij uiteraard mailen (bart@activityinternational.nl)

Op http://cibtvisumdienst.nl/ kun je meer visum info vinden. Via www.lcr.nl kun je van alles vinden over veilig reizen.

Mocht je verder vragen hebben of tips willen krijgen dan kun je mij ook bellen. 053-4831043

Veel plezier met het plannen van deze super mooie trip (nu al :wereld: )

Groetjes
Bart