We hebben besloten om ‘alleen’ naar Australie te gaan ipv naar NZ en Australie (en vervolgens door naar ZO-Azie in totaal 6 mnd).
Omdat wij toevallig vlakbij Australian Backpackers zitten ben ik daar naar binnen gelopen voor wat info over vliegtickets ed. Nu kunnen ze ons dus een jaarticket Australie bieden, met tussenstop in Bali en vertrek vanaf BKK voor 1750,- incl belastingen. (reis die we willen maken: Cairns –> Sydney, Sydney –> Bali, BKK –> Hongkong, Hongkong –> A’dam). Ook mogen we de data gratis wijzigen en de route wijzigen kan tegen betaling van 150 dollar.
Heb al een beetje rondgestruind op internet maar kom niet echt goedkoper uit. Misschien zoek ik verkeerd of is het ook gewoon een goede prijs, maar ik heb daar niet zoveel verstand van. Iemand dus een idee of dit een redelijke prijs is?
Daarnaast willen we in Australie graag een campervan huren, nu bieden ze die ook aan bij AB, volgens mij voor ongeveer gelijke prijzen als in Australie. Iemand ervaring mee?
En als laatste ook wat gegevens opgevraagd bij ‘Totally campers en Australia campers’. Prijzen zien er goed uit maar de site is een beetje gaar… dan heb ik er gelijk minder vertrouwen in. Ze zijn wel aangesloten bij ANVR en SGR. Nouja, ben dus benieuwd naar wat ervaringen of tips in dit geval!
Weer een lang verhaal, bedankt voor het lezen en de antwoorden :zon02:
Ik begrijp dat je op zoek bent naar een geschikt ticket. Ik werk zelf bij Activity International, de ticketrpijs (incl . reserveringskosten en belastingen) komt bij ons op hetzelfde bedrag uit (€1745). Bij ons ticket vlieg je met Qantas en kun je ook zowel op de heen - als terugweg een stop maken in Azië. Zeker een aanrader! Het is zeker handig om te kiezen voor een flexibel ticket, je plannen wijzigen toch vaak als je eenmaal op reis bent ;-). Je kunt nog overwegen om Nieuw-Zeeland erbij te maken, daar geldt vaak een relatief lage toeslag voor. Bij ons is die toeslag €50. Als je hier meer over wilt weten mag je altijd even mailen met mijn collega die over Australië gaat ([EMAIL=“bart@activityinternational.nl”]bart@activityinternational.nl)
Zelf heb ik toen ik in Australië was ook een campervan gehuurd, ik heb gewoon in Sydney een beetje rond geshopt. daar kun je vaak nog wel wat onderhandelen over de prijs. Ik had zelf wel goede ervaringen met Travellers Autobarn.
Heel veel succes met het plannen van je reis, komt vast helemaal goed!!
Ik heb in 2006 mijn ticket bij Australian Backpackers gekocht. De prijs was toen ongeveer gelijk aan andere tickets en ze weten alles van Australië doordat ze zelf ook allemaal in Australië hebben gereisd. Ik vond de service erg goed, visa werd door hun geregeld zonder meer prijs en als je vragen had kreeg je via de mail altijd snel antwoord.
Bedankt allemaal voor de reacties!
We hebben uiteindelijk besloten in zee te gaan met Kilroy, ook een goede ticketprijs (1550,- met 50 euro per wissel van datum of route). Uiteindelijk dus waarschijnlijk even duur dus als die van Australian Backpackers. Daarnaast hebben we bij hun ook precies de auto gevonden die we wilden huren voor een zeer goede prijs nl de ‘spaceship’!
Oja, en we konden bij hun ook een week eerder weg, al met al helemaal goed dus!
Nogmaals bedankt! :zon02: