Kent er iemand een site waarop ik prijzen van vliegtickets binnne Azië zelf kan terugvinden (bv: Thailand-Nepal, Nepal, laos, etc)? In Thailand zelf weet ik dat (ben er deze zomer zelf geweest en heb er meerdere malen gebruik gemaakt van de trein).
Ik vraag me ook af of je per trein Azië kan doorkruisen en waar ik daarover informatie kan terugvinden.
Zou het eventueel mogelijk zijn om Azië per trein te bereiken vanuit België?? Mits enkele tussenstops, lijkt me dat wel een leuke, avontuurlijke manier van reizen. Tijd heb ik voldoende, dus dat is geen probleem. Gewoon een beetje uitzoeken wat financieel het gunstigste is en toch ook nog aangenaam (gevarieerd, vele mensen ontmoeten, …) reizen blijft.
Ik zou zo rond november-december richting Aië willen vertrekken en enekele maanden willen rondreizen. Ik heb dit jaar namelijk een jaar loopbaanonderbreking genomen om o.a. dat soort avonturen te beleven.
Wanneer concreet en wat precies ter plaatse doen weet ik nog niet. Misschien zou ik ook nog ergens met weeskinderen willen werken voor een maand of iets langer.
Het staat zelfs nog niet helemaal vast dat ik enkel in Azië zal blijven.
Misschien toch nog een of andere wereldreis…(?)
Het wanneer, waar en wat ben ik nu volop aan het uitzoeken. Vooral financieel moet ik zien dat het haalbaar blijft.
Vele mogelijkheden, vele keuzes.
Tips, advies, personen met min of meer gelijkaardige plannen, etc., laat gerust iets weten (indien gewenst, wil ik mijn e-mailadres doorgeven)!
ik ben zelf ook opzoek naar info over reizen met de trein door Azie…niet naar Azie. Dat is niet zo heel moeilijk met de Transsiberie-express. Je kunt gewoon vanuit Belgie met de trein via Wit-Rusland naar Moskou. Vanuit Moskou neem je de trein naar Beijing. 6 dagen duurt deze trein. Tip…stap even uit in Mongolie en neem een kijkje in het Terelj park. Ik kan je helpen aan adres van een hostel wat wordt gerund door hele aardige studenten. (4 dollar per nacht).
Hoe heb jij de treintickets gereserveerd in Thailand?
bedankt voor je reactie!
Net toen ik mijn vraag op deze site wilde plaatsen, zag ik inderdaad ook jou (gelijkaardige) vraag omtrent treinreizen in Azië. Nu maar hopen dat we dan toch wat reacties krijgen hé ;-).
Ik ben nu echt aan het denken om met de trein te gaan, tenzij er mensen zijn die het me echt afraden…(?). Heb jij enig idee van de prijs van een treinticket naar Azië?
Je mag me zeker ook dat adres van dat hostel doormailen en evntueel nog andere low budget plaatsen onderweg of tips.
Ik heb mijn treintickets in Thailand niet gereserveerd (Bangkok-Chiang Mai). Als je niet per se ergens stipt op tijd moet zijn en je eventueel wel enkele uren later kan vertrekken als de eerstvolgende trein reeds volzet is, is reserveren niet nodig, denk ik.
Ik ben gewoon ineens naar het treinstation gestapt en heb daar info gevraagd en mijn ticket gekocht (neem wel wat tijd om info te vragen, want hun Engels is maar miniem, maar voldoende om je wegwijs te maken :-))
Als je geïnteresserd zou zijn in de prijzen (en zelfs de uren) van een ticket bangkok-Chiang Mai, laat maar iets weten. Ik heb ze nog ergens tussen mijn reisspullen.
Het hang ervan af of je de treintickets via een reisburo boekt of ze zelf wilt regelen. Ik heb het gedaan via een reisbureau. (MEVO-REIZEN) en betaalde er ongeveer 400 euro voor in totaal (Moskou-Ulanbaatar-Beijing). Het kan goedkoper denk ik als je ze daar ter plekke koopt maar ik weet niet of je dan ook verzekerd bent van een plek.
Guest-House Mongolie: “Dream Road Guest House”. [EMAIL=“enkhmanlai@msn.com”]enkhmanlai@msn.com
Maar je hoeft niet van te voren een slaapplaats te regelen. Als je aankomt op het station in UB dan komen er veel mensen op je af die je een slaapplaats aanbieden in hun Guest-house voor heel weinig geld.
Ik ben zelf nog uitgestapt in Datong. Dat ligt voor Beijing. Ik vond het erg leuk voor ongeveer 2 dagen. Je bent daar echt een bezienswaardigheid omdat heel veel Chinezen blijkbaar nog nooit blanke mensen hebben gezien. Tevens is het veel goedkoper dan in Beijing. Goed uit eten voor ongeveer 50 yuan (ca. 5 euro)