ik heb in 2000 de trans-sib gedaan naar Beijing.
deze is goed te doen en heel mooi. wil je nu tips over de Trans-sib of zuid-azie??
vanaf Beijing kan je verder met de trein zuiderlijker (of vliegen). let wel op dat je in China niet heel ver komt met engels behalve bij de jeugd die willen wel. Thailand (weet ik) en Vietnam (hoorde ik) is heel goed te doen.
Edwin
17-01-06
ok, over de Trans-sib dan want daar heb ik wel iets.
treincoupes zijn in 2 of 4 persoons. 2 persoons is gewoon stapelbedden opgeklapt.
elk treinstel heeft een “samovar” een op kolen gestookte waterketel.
dus neem een plastic (breekt niet) mok mee voor koffie, cup-a-soep of noedels (ook meenemen).
trein heeft een restaurant voor ontbijt en avondeten.
avondeten bestond bij mijn reis uit 3 gerechten: soep(lekkere dikke russische), kip of vlees.
er rijdt zelfs zo af en toe een karretje rond met cola, chocola, yogurtpakjes, bier e.d.
de trein stopt ong. 30x voor 5 tot 15 min. op perrons en dan kan je van alles kopen.
let wel op de tijd, het is knap lullig om een foto te hebben van een vertrekkende trein!
de trein zit vol mongoolse handelaars (handelen op perrons), heel leuk om te zien.
kennen ook NL. n.m. gullit, van basten, cruyf enz…
loop zeker een keer door de trein, contact heb je zo.
het is niet gevaarlijk en je bent lang niet alleen, veel backpakkers e.d.
let wel op je spullen, bij mij was iemand al de 2e dag z’n camera kwijt.
doe ook een paar dagen Moskou, hele mooie stad!
Mongolie, ulan-bator. leuke stad toerisme nog in de kinderschoenen.
mongolie is ook DE vindplaats voor [FONT=Times New Roman]dinosauriërs, t-rex en dino-eieren. bezoek daarvoor het museum[/FONT]
china:
prachtig land, hele vriendelijke mensen, jeugd spreekt engels, eten is een feest.
tip, leer vast met stokjes eten.
thailand,
heel toeristisch, mensen zijn er helemaal op ingespeelt.
Bangkok is mooi, neem de tuktuk maar let wel op want ze willen je wel belazeren.
b.v. waar jij heen wil is NET die dag dicht, maar geen nood ze weten wel wat anders wat ‘toevallig’ wel veel verder weg ligt. Niet geloven!!
neem de nachttrein naar chiang mai. wil je een zijden maatpak?? chiang is the place to be!
neem hiervoor contant ong 200 a 300 euro mee. voor hun prima en jij een lagere prijs.
ik stop ermee want er is zo veel te vertellen. misschien leuk om mijn reisverhalen te lezen??
ik kan ze overmailen
Edwin