Met de trein vanaf Beijing door Azië

Hoi,

Ik ben net terug uit Beijing vanaf Moskou met de transsiberie-express. Ik ben sindsdien helemaal weg van treinreizen en wil volgend jaar graag verder met de trein Azie verkennen. Ik weet dat je vanuit Beijing bijvoorbeeld Vietnam kunt bereiken. Maar ik ben opzoek naar meer informatie. Zijn er bijvoorbeeld mogelijkheden om nog met de trein Thailand en Maleisië te bereiken? Waar kun je dergelijke treintickets boeken. Zijn er meer mensen die hebben getreind door Azie en zo ja weten jullie leuke routes. Alle info is welkom. Ik ben ook opzoek naar internetpagina’s waar ik goedkope vliegtickets kan boeken van Amsterdam - Beijing en weer terug vanuit Saigon of Bankok (iod).

Ik hoop veel reacties te krijgen.

Timon

Je kan helaas niet per trein van Vietnam naar Thailand, maar wanneer je daar eenmaal bent, kun je wel van (Noord-)Thailand via Maleisie naar Singapore trekken. Treinen in Thailand is errug leuk (lekker tussen de locale bevolking), al gaat de bus meestal sneller. Naschttreinen kun je het best vooraf boeken.

In Maleisie heb ik de trein niet genomen, maar je kan langs de westkust makkelijk naar het zuiden. Prachtig landschap, leuke plaatsjes om te bezoeken.

Ik heb ook kleine stukjes in Indonesie getreind, dat ik helemaal een belevenis. Maar er rijden er maar weinig… Kaartjes ter plekke bij het station te koop.

De TME ga ik volgend jaar doen :stuck_out_tongue:

Groet, Jenny
http://www.ikreis.net

Maar heb jij die treintickets van te voren geboekt vanuit Nederland? Of doe je dat altijd ter plaatse. En waar boek jij je vliegtickets?

alvast bedankt!:slight_smile: