Ik ga begin september 2015 met een vriend naar Moskou om vanaf daar met de Trans Mongolie Lijn via Ulaanbataar naar Beijing te reizen. Vanaf hier willen wij een paar weken rondtrekken door China, om vervolgens onze reis voort te zetten naar het zuiden (Vietnam) om uiteindelijk te eindigen in Bangkok en vanaf hier terug te vliegen.
Ondanks dat ik al een paar keer in zuid-oost Azie ben geweest, heb ik geen ervaring met het over land reizen van China naar Bangkok.
Heeft iemand ervaring hiermee en kan iemand mij wat tips geven?
Is het reeel om een reis te plannen over land (Trein, Bus) van Beijing naar Bangkok in een periode van ongeveer 3 maanden? Of kunnen we beter een vlucht boeken? We willen namelijk na een paar weken door China te hebben gereisd, eindigen in het zuiden en dachten dat het dan wel mogelijk zou zijn door te steken naar Vietnam. Ook is misschien de afstand Noord-Vietnam tot Bangkok erg ver??
We willen ook graag nog wat tijd doorbrengen in Thailand zelf, afreizen naar de Thaise eilanden etc.
Als je tips hebt of dit totaal afraadt, hoor ik het graag!
Ik heb de reis in omgekeerde volgorde gemaakt, zie www.outofasia.nl.
Van hier naar Beijing per trein kan in twee weken. Ik zou er meer tijd voor uittrekken, zeker voor een langere stop in Mongolië.
Van Beijing naar de grens met Vietnam duurt een week of 3-4. Dan in 3-4 weken naar het zuiden van Vietnam, een goede week voor Cambodja en doorsteken naar Bangkok. Gaat prima zonder vliegen.
Bedankt voor je snelle reactie, in die 3-4 weken Vietnam zitten zeker ook uitjes en een paar dagen op een dezelfde plek bij inbegrepen? Aangezien we maar 3.5 maand hebben en ongeveer 2 weken doen om in Beijing te komen, willen we minder tijd doorbrengen in Vietnam dan in Thailand, is het mogelijk om in een niet al te gehaast tempo van Hanoi naar Bangkok te gaan maar toch niet al te veel tijd doorbrengen in Vietnam? Hoe zit het met de treinen, gaat dat gemakkelijk of is het moeilijk een handig treintraject te vinden etc.
Ik heb zelf in Vietnam veel per bus gereisd, maar in Vietnam rijden ook wel treinen. Op het Vietnamforum staat het één en ander over frequenties en tijden.
En ja, tijden die ik aangeef zijn inclusief meerdere nachten op één plek en uitstapjes. Zie ook mijn site. Vietnam doorkruisen in minder dan 3 weken zou ik zelf niet doen, omdat je dan alleen maar in bussen en treinen zit.