Vliegticket

Wie is van plan om een retourticket aan te schaffen? Ik ben zelf van plan om een enkeltje te gaan kopen, omdat ik niet zeker weet voor hoelang ik in Canada wil blijven. Maar ik lees hier en daar dat sommige landen het niet accepteren dat je een enkeltje koopt… ik heb gegoogled, maar kan nergens vinden of Canada één van deze landen is…

Wie weet hier iets van af ? Wie is ook van plan om een enkeltje aan te schaffen?

Hoi hoi,

Ik ga een retourtje kopen, waarschijnlijk gewoon via het reisbureau. Zij kunnen een cross-ticket aanvragen (fake-retourtjes) waardoor de prijs laag kan blijven. Enkeltjes zijn errug door. En als je een retourtje koopt en je wilt toch eerder terug, kun je het 9 van de 10 wel omzetten voor een lage prijs of zorg ervoor dat dit in de voorwaarden staat.
Misschien is er straks in januari wel een mogelijkheid om een jaar van te voren te boeken, bijv. vertrek feb 2007, retour feb 2008.

nee word niet geaccepteerd in canada een enkeltje
alleen als je perminent resident ship hebt
ze deden bij mij al moeilijk als ik te vaak in het jaar ging en als ik de ticket last minute had dus een dag van te voren telefonish door gebeld en dan op schiphol afhaalden.

Een enkeltje kost meestal vrijwel net zoveel als een retourtje. En als je de terugreisdatum nog niet weet, kan je hem (tegen een klein bedrag) nog wijzigen. Dit kost je minder dan wanneer je twee enkeltjes koopt.