Wij gaan in juni 2013 naar Zuid Amerika en zitten enorm te denken over de vliegtickets!
Hoe gaan we het aanpakken?
Gaan voor een onbepaalde tijd naar ZA en willen graag een enkeltje boeken maar lezen overal dat je met een enkeltje het vliegtuig niet in komt,dit ivm dat de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is voor jou als reiziger als je wordt geweigerd in Peru en je mee terug moet! Wat is het beste wat je kan doen?want weten niet of we binnen 1 jaar terug vliegen…heb al dingen gelezen over busticket kopen en dat je daarmee kan aantonen dat je binnen 90 dagen het land uit bent maar is dit voldoende?
Wij willen vliegen vanaf Amsterdam,brussel of Dusseldorf,wat is het beste wat je kunt doen?
Dus retourtje en niet met de retourvlucht mee terug gaan? (weet niet wat de conseqenties daarvan zijn)
Of enkeltje en de kans nemen dat je niet mee mag?
retourtje en terugvlucht niet gebruiken (zelf 2x gedaan en geen gevolgen gehad)
Het is maar hoeveel geld je er voor over hebt en welk risico je wilt lopen. Niemand op het forum kan je een garantie geven wat de vliegtuigmaatschappij gaat doen. Ligt er maar net aan wie er die dag achter de balie zit.
Bedankt voor je reactie maar al deze opties hebben we al overwogen en het probleem is dat we niet weten wanneer we terug naar huis gaan. dat kan 6 maanden zijn maar ook 2 jaar!
Zit met al die tickets,open jaw en flexibel dat die 12 maanden geldig zijn!
En hoe heb jij het dan gedaan met je retourticket? Gewoon niet op komen dagen of van te voren gebeld van ik ga niet mee terug? kan zijn dat je een No Show fee mag betalen!
Beste is enkeltje en maar hopen dat ze niet moeilijk doen!
Ik heb in 2009 een open jaw ticket geboekt bij BA en de terugvlucht uiteindelijk niet gebruikt maar een enkeltje vanuit brazilie naar Duitsland geboekt met Condor. (terug met een enkeltje is nooit een probleem)
Dit jaar met KLM gevlogen en de terugvlucht niet gebruikt, was goedkoper dan een enkeltje.
Ook retourticket voor mijn man gewijzigd met KLM, was iets van 75 euro. Voor mezelf een keer bij Iberia was iets van 150 euro.
Maar ik ken ook voorbeelden waarbij mensen een retourtje hadden van meer dan 3 maanden en ter plekke bij de incheckbalie hun ticket moesten omboeken.
Zoals ik zei het is maar net welk risico je wilt nemen. En voor enkeltjes is Condor vanuit Duitsland vaak voordelig, maar soms is een retourtje bijna dezelfde prijs… Laatst waren er retourtjes ams-rio van Delta voor 445 euro. Nu is er een promotie voor een directe vlucht ams-rio met KLM voor 593 euro.
nou ik heb hier genoeg aan en ons besluit is dat we een zo goedkoop mogelijk retour ticket gaan boeken en de terugvlucht dan niet nemen! En de terugvlucht binnen 90 dagen boeken! Dat ze op airport niet moeilijk doen! Want trekken uiteindelijk toch aan kortste einde! Iig heel erg bedankt voor je reacties! Prettige dag!