Beste mensen,
Wij gaan in juni 2013 naar Zuid Amerika en zitten enorm te denken over de vliegtickets!
Hoe gaan we het aanpakken?
Gaan voor een onbepaalde tijd naar ZA en willen graag een enkeltje boeken maar lezen overal dat je met een enkeltje het vliegtuig niet in komt,dit ivm dat de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is voor jou als reiziger als je wordt geweigerd in Peru en je mee terug moet! Wat is het beste wat je kan doen?want weten niet of we binnen 1 jaar terug vliegen…heb al dingen gelezen over busticket kopen en dat je daarmee kan aantonen dat je binnen 90 dagen het land uit bent maar is dit voldoende?
Wij willen vliegen vanaf Amsterdam,brussel of Dusseldorf,wat is het beste wat je kunt doen?
Dus retourtje en niet met de retourvlucht mee terug gaan? (weet niet wat de conseqenties daarvan zijn)
Of enkeltje en de kans nemen dat je niet mee mag?
Wie hebben er tips?
Groeten Rutger
In mijn geval waren enkeltjes altijd duurder dan retour, ik weet niet of dat nog steeds zo is. Zo ja, dan zou ik gewoon een retourtje boeken. Het niet gebruiken van je retourticket heeft geen verdere gevolgen.
Daar hebben we inderdaad ook al aan gedacht, gewoon een retourtje boeken en de retour vlucht niet gebruiken!
Maar dan de retourvlucht wel even annuleren of gewoon niet komen opdagen?
bedankt voor je reactie!
Ik ben destijds gewoon niet komen opdagen en daarna heb ik er niets meer van gehoord. Ook niet toen ik later nog eens met dezelfde maatschappij vloog. Raar genoeg kosten annuleren van het ticket geld, vandaar dat ik dat niet gedaan had.
1 like
Als je retourbiljetten koopt dan moet de terugreis vallen binnen de maximum periode voor een Peruaans toeristen visum. Die is op het ogenblik 183 dagen. Zou je een terugreis boeken die meer dan 183 dagen na de datum van inreis in Peru ligt, dan is de kans groot dat de luchtvaartmaatschappij toch nog moeilijk gaat doen. De periode tussen de data van heenreis en terugreis heeft natuurlijk ook invloed op de prijs.
Zou je voor meer dan 90 dagen kiezen, bedenk dan dat incheck personeel op de luchthaven niet altijd goed geïnformeerd is en nog steeds denkt dat de maximum periode 90 dagen is. Zeg dan dat ze maar even in hun computer moeten kijken.
http://www.hostellima.nl/
Hey HendrikHerman,
Dank je wel voor je tip want dat is een hele goeie!
Ga er zeker mee aan de slag!
Is hostelLima een hostel van jou of van een bekende?
Gr Rutger
Hallo Rutger,
Voor wat betreft Casa Ana (www.hostellima.nl), ooit werkte ik als vrijwilliger voor Artsen Zonder Grenzen anderhalf jaar (1996-1998) in Lima. Toen heb ik een gezin ontmoet dat het heel moeilijk had (zoals zoveel gezinnen in Peru). Een moeder (Ana) met drie jonge kinderen, die voor galg en rad dreigden op te groeien doordat de moeder zes tot zeven dagen per week van 6 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds uithuizig was om een schamel loon te verdienen. Die zijn mijn vrouw en ik toen gaan helpen met alles wat nodig is om een menswaardig bestaan te leiden (behuizing, studie, enz. enz.). Tot dit jaar was ik daarvoor (en voor andere projecten/bezigheden) elk jaar ongeveer zes maanden in Peru. Daar is onder meer het kleine familie hostel Casa Ana uit voortgekomen, dat sinds 2004 functioneert. Casa Ana is dus mede door mij opgericht. Het jongste kind (Harold) is inmiddels 25 jaar oud en electronisch ingenieur. Onze betrokkenheid is dus, waar het inmiddels om vier volwassen mensen gaat, nu veel minder nodig. Dus nee, Casa Ana is niet van mij maar van Ana en haar drie kinderen Priscilla, Angie en Harold. Ana en Priscilla zijn het meest bij Casa Ana betrokken. Angie en Harold werken als verloskundige en als computerdeskundige, maar wonen daar ook. Zelf ben ik op de achtergrond nog een beetje behulpzaam.
Groet, HendrikHerman.
Wowww Hendrik, dat is een zeer goed verhaal! Als we in Lima zijn zullen we daar even gaan kijken en om te overnachten!
Zijn daar niet zo moeilijk in.
Wij gaan in de weer met de tickets en verder plannen we niets want zien wel wat er op ons pad komt!
In ieder geval bedankt en wellicht tot een ander topc hier 
Vr Gr Rutger Suiker