Vliegtickets naar Peru

Hallo!
eind augustus vertrek ik naar Peru om daar mijn stage te gaan doen voor 6 maand. Ik ben dus op zoek naar vliegtickets. Heeft er iemand een idee waar ik de goedkoopste tickets naar Lima kan vinden? Ik woon in België dus ik zou het beste vanuit brussel vertrekken, maar ik kan ook wel naar amsterdam ofzo gaan als dat goedkoper uitkomt. Ik wil ook voor een langere periode in Peru blijven. Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste aanpak? Ik vind namelijk niet veel vluchten heen en terug voor zo’n lange periode, maar 2 keer een enkele vlucht nemen is heel duur. Ik heb van horen zeggen dat je best een ticket neemt waarbij je de terugreisdatum kan omboeken. Hoe kan je nagaan of dat mogelijk is? Is het het best van je ticket op internet te zoeken, of kan ik beter naar een reisagentschap stappen?
alvast bedankt!
groetjes Marit

Je kunt in ieder geval beide doen. Zowel op internet zoeken als met reisbureaus praten. Maar er speelt meer. Ben je van plan bij het Peruaanse consulaat een visum te gaan aanvragen teneinde langer dan een half jaar in Peru te kunnen verblijven? Of denk je zonder visum te gaan en bij aankomst in Peru om een toeristenvisum te vragen? Dan is er een maximum van 183 dagen voor een toeristenvisum. Alhoewel het een Peruaanse regel is, controleert Peru bij aankomst niet of je retour datum binnen de 183 dagen ligt. Maar helaas doen luchtvaartmaatschappijen dat vaak wel. Die willen niet het risico lopen dat ze iemand met een retourbiljet waarvan de terug datum verder weg ligt dan 183 dagen gelijk weer moeten terugvervoeren en bovendien een hoge boete krijgen. Dat is de reden waarom het handig is om een retourbiljet binnen de 183 dagen te hebben, en inderdaad zou het handig zijn als je na aankomst in Peru de terug datum zou kunnen vertragen. Maar als je met een meer dan een halfjaar biljet in een hogere prijsklasse valt, dan zul je dat hogere tarief moeten betalen. Check in ieder geval met Iberia.
Overigens is een uitreisbiljet uit Peru met een bus binnen de 183 dagen ook een mogelijkheid.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

1 like

Hoi…

E Dreams.pe of ook cheaptickets .NL bieden soms mooie prijzen voor vluchten aan…vanuit Brussel…is Iberia dikwijls de beste kope…maar eigenlijk is KLM veel beter…en onlangs hebben die hun bagagetarieven eindelijk aangepast…en mag je een 2de valies tot 23kilo meenemen voor 50euro extra!..Idd een enkele vlucht kost dikwijls bijna zoveel als een heen en terug…maar ik geloof dat je wel vluchten kan boeken …met een terugvlucht van langer dan 3maanden…enfin dit is het leuke van zulke reizen …het uitzoeken enzo…je kan bijvoorbeeld ook naar KLM in op onze luchthaven bellen…en die leggen alles uit.
Succes.

1 like

Vorig jaar augustus/september hebben wij onze tickets bij kilrolytravels http://travels.kilroyworld.nl/ geboekt. We vlogen met Iberia en LAN, maar via Kilroy was goedkoper dan direct bij de maatschappij boeken. Ik heb nu al voor 2 reizen de goedkoopste tickets bij hen gevonden en goede ervaringen met ze. Voor jou misschien ook interessant is dat Kilroy ook (nog goedkopere) studententickets aanbiedt.

1 like

bedankt allemaal! Ik ga sowieso al eens kijken op de sites die jullie hebben voorgesteld! ik wil ook naar reisbureaus stappen maar ik zit momenteel voor een half jaar in Barcelona dus dat gaat nogal moeilijk. Ik zal mijn vriend in België aanporren om dat voor mij te doen! Het leek mij het beste om een gewoon toeristenvisum te nemen en dan na ongeveer 3 maand de grens even over te gaan en een nieuw toeristenvisum te kopen. Ik heb al van velen gehoord dat ze het zo aanpakken, en dan heb ik weer een mooi excuus om naar Bolivië of Brazilië ofzo te gaan. Maar als ik dat doe moet ik dan een ticket hebben waarbij de retour voor die 3 maand ligt? en dan van daar proberen omboeken naar later? Hoe zie je op de websites van maatschappijen of je ticket omboekbaar is?
Groetjes! Marit

Voor hoeveel dagen je een toeristenvisum krijgt (het maximum is 183 dagen) wordt pas vastgesteld als je in Peru arriveert. Dus bij het eerder inchecken voor het vliegtuig zullen ze letten op een uitreisbiljet binnen 183 dagen, wat in de praktijk meestal een retourbiljet is. Maar geen retourbiljet hoeft te zijn.
Die 90 dagen worden nog steeds genoemd omdat niet iedereen ervan op de hoogte is dat het maximum een jaar of drie geleden verhoogd is van 90 naar 183. Ook luchtvaartmaatschappij personeel blijkt soms nog niet op de hoogte te zijn.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Hey,
Ik heb al een paar keer mijn ticket geboekt via Joker: www.joker.be, zij doen regelmatig acties. Ik heb daar in ieder geval steeds de goedkoopste tickets gevonden.
Wij zijn naar Peru met Iberia van brussel naar madrid gegaan en dan met LAN airlines naar Lima. LAN doet voornamelijk vluchten naar heel zuid Amerika als ik mij niet vergis.
grtjs

1 like

Hej! ja ik was al eens op hun website gaan kijken en dat zag er inderdaad goed uit! Ik denk ook dat zij me wel kunnen helpen met het eventueel omboeken enz. Ik ga mijn vriend eens naar één van hun bureaus sturen, want ik zit zelf in Barcelona en hier hebben ze jammer genoeg geen jokerkantoren!
bedankt in ieder geval! dan weet ik dat het een goede keuze is!