Met enkele reis vertrekken mogelijk?

Hallo,

Volgend jaar ga ik wonen in Peru. Ik ben van plan om te vertrekken zonder visum en daar werk te zoeken en op basis daarvan hopelijk een visum te krijgen. Maar met een toeristenvisum mag je maar 6 maanden blijven.
Is het mogelijk dat ik naar daar vertrek met enkele een heenvlucht?
Of is het verplicht een heen- en terugvlucht te hebben zodat ze je laten vertrekken op Zaventem en binnen laten in Peru?

Alvast bedankt!

De Peruaanse overheid verlangt dat je een uitreisbiljet hebt. Dat hoeft geen vliegbiljet te zijn en ook geen retourbiljet. Het kan ook een busbiljet zijn. Mits het binnen de 183 dagen is. Overigens wordt daar bij mijn weten op de luchthaven van Lima nooit op gecontroleerd (hoewel ik onlangs een bericht gezien heb waaruit ik opmaak dat iemand daar toch wel eens op gecontroleerd is).
Echter, de kans is groot dat je luchtvaartmaatschappij je daar op Zaventem wel op controleert en je niet toelaat tot het vliegtuig als je geen uitreisbiljet hebt en ook geen goed verhaal.
Zelf heb ik dat probeem een keer op Zaventem gehad (ik had wel een retourbiljet maar niet binnen de toen geldende maximum periode). Mijn verhaal was niet goed genoeg, maar de dame van Delta Airlines stelde voor dat ze het Peruaanse consulaat zou bellen om te vragen of het problemen zou geven. Op het consulaat zei men dat het geen probleem zou zijn, en zo kwam ik alsnog het vliegtuig in.
http://www.hostellima.nl/

1 like

Zelf kwam ik ooit in dezelfde situatie terecht en zowel in Peru als op Zaventem geen problemen gehad. Ik hoorde wel dat anderen wel al problemen gehad hadden hiermee, maar dan voornamelijk als ze vanuit Madrid vlogen. Toch had ik me voorbereid en raad ik je aan om dit ook te doen, een busticket is snel en gemakkelijk (én spotgoedkoop) online te kopen via de website van de busmaatschappij Cruz del Sur. Dan ben je veilig! Succes!

1 like

Dat lees ik meer; gewoon even een busticket kopen. Ik heb online Puno-La Paz geprobeert te reserveren bij Panamericanobus, TourPeru, grupo-ormeno en cruzdelsur, ergens in juni volgend jaar. Bij cruzdelsur heb ik ook nog Piura-Guayaquil geprobeert. Niets lukt.
Of moet ik ze aanschrijven?

Wie weet het?

Meestal kan je niet verder dan 1 a 2 maanden vooruit boeken, vandaar :slight_smile:

Ook voor de maand december kan ik geen busticket over de grens (Peru uit) krijgen.
moviltours en oltursa ook geprobeerd.
Ja, bij cruzdelsur: Lima-Bogota voor $150,-. Maar dat wordt niet bedoeld met ‘spotgoedkoop’ neem ik aan.
Het lijkt er echt op dat verschillende mensen uit eigen ervaring spreken.

Dus ik doe iets fout, of de mogelijk wordt niet meer geboden?

Vreemd, ik kan inderdaad ook even niets vinden. Anderen die zelf in Peru zitten wellicht?

Bij aankomst op vliegveld Lima ,wel vragen om de 180 dagen visum ,anders stempel ze met 90 dagen en dan moet je naar de emigratie dienst om dit weer te laten verlengen,dit gebeurde mij op lima ,maar kon aldaar met veel moeite en gepraat van mijn Peruaanse vrouw dit laten aanpassen ,dus gelijk vragen 180 dagen.