Visum Peru

Hallo medereizigers!

Ik ga over twee maanden naar Zuid Amerika voor ongeveer een half jaar. Ik wil daar Peru, Bolivia, Chili en Argentinie bezoeken. Ik weet nog niet hoe en hoelang ik waar wil reizen maar als beginpunt wil ik Lima nemen en dan terug vliegen vanuit buenos aires. Nou weet ik dat ik geen visum nodig heb voor Peru omdat ik er minder dan 90 dagen blijf. Alleen heb ik dus geen bewijs dat ik voor die tijd het land uitga omdat ik terugvlieg vanuit Argentinie en dat ticket ook pas op het laatst ga boeken.
Is het mogelijk om online een busticket te boeken van Peru naar Bolivia de grens over? Een korte afstand het liefst (goedkoop) want ik weet niet zeker of ik er vervolgens gebruik van maak. Ik dacht zelf dat het nodig is om dit online te doen zodat ik dit ticket al heb als ik Peru binnen kom?
Is dit een goed plan? En zoja: welke busmaatschappij raden jullie mij aan?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes Suzanne

Retourtje kopen Lima - Buenos Aires. De datum kun je (tegen betaling) altijd tegen die tijd weer wijzigen als je weet wanneer je terug naar NL wilt reizen. Lijkt me goedkoper dan twee enkeltjes en zekerder. Online je busticket kopen kan ik je niets over vertellen, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat kan (laat staan voor zover vooruit).

Hoi…

Er wordt niet gevraagd naar je retourticket…teminste nog nooit voorgehad en ik geloof iemand anders ook niet ,teminste hier in Peru.
Je moet wel zorgen als je Peru verlaat dat je dat verblijfspapiertje dat je krijgt op de luchthaven, dat je dit aan de grens afgeeft en ook je paspoort laat afstempelen …anders kom je er wel niet meer in !

De Peruaanse ambtenaren op de luchthaven hebben inderdaad geen interesse in een uitreis vlieg- of busbiljet. Het probleem is echter dat de luchtvaartmaatschappij je op weg naar Peru niet in het vliegtuig toelaat als je niet een uitreisbiljet binnen 183 dagen hebt. Dat niet in vliegtuig toelaten komt regelmatig voor. (183 is tegenwoordig de maximum periode). De luchtvaartmaatschappij wil namelijk niet het risico lopen dat je door Peru geweigerd wordt. Dan moeten ze je mee terug nemen en krijgen ze een boete. Het hangt er overigens ook vanaf wie je aan de incheckbalie treft.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Hoi, ik ben naar Peru gegaan met een enkeltje, maar dat ging inderdaad niet zomaar. Ik vloog met Avianca vanaf madrid en op madrid werd mij dus verteld dat ik het vliegtuig niet in mocht. Wat HendrikHerman vertelt klopt, vanwege peruaanse regelgeving. Ik vertelde dat ik via Buenos Aires zou terugvliegen en daar met de bus heen zou reizen dus geen ticket had het land uit. Avianca was daarna gelukkig zo aardig om mij een nepticket/vluchtreservering aan te bieden het land weer uit zodat ik gewoon aan boord kon met mijn enkeltje. Om deze problemen voor te zijn kan je dus inderdaad een busticket online boeken, maar wat je ook kunt doen is een vluchtreservering voor een vlucht peru uit uitprinten en meenemen naar het vliegveld en daarna de reservering weer cancellen, want er gaat echt niemand controleren of je die reservering wel echt betaald hebt. Je hoeft dus niets te boeken, maar print dus een vluchtreservering.

Je kan toch een enkeltje boeken bij KLM bijvoorbeeld !!!Waarom zou ik dan niet het vliegtuig opmogen ?Wat wel is dat je enkeltje vaak meer of evenveel kost dan met een retour erbij…!
Wat nog meer…bij het inchecken printen ze alleen je tickets van bestemming af…dus je retourje kan je niet laten zien !

Toch werkt het zo. Delta heeft in Brussel eens de Peruaanse ambassade gebeld, die zei dat het goed was, en toen lieten ze me toe. Iberia heeft in Amsterdam genoegen genomen met mijn verhaal dat ik de bus zou nemen om Peru te verlaten (wat ook zo was) en dat die bus zo goedkoop was en zo vaak rijdt dat je daarvoor niet gaat reserveren. LAN liet me in Miami zonder problemen inchecken.
Maar ik weet ook van iemand die door LAN in Frankfurt is geweigerd en naar huis is teruggekeerd. Het bezit van een vliegbiljet betekent nog niet dat je ook zonder meer tot het vliegtuig toegelaten wordt. Bij het instappen moet je aan de visumregels voldoen. Bij het kopen van het biljet hoeft dat nog niet.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Tja…Ik heb nog nooit een probleem gehad…ik ben tijdens mijn terugreis met Delta…gewoon buiten gaan roken…in NewYork…Ze kijken of je in orde bent en geven je zelfs een verblijfsvergunning van 90 dagen …daarna wel terug door de douane maarja …als ge 8u moet wachten op je volgende vlucht geeft da niet…

Ik heb inmiddels toch maar een retour geboekt, was goedkoper en makkelijker en ik kan hem altijd nog omboeken. Heel erg bedankt voor jullie reacties!