Ik vroeg mij af wanneer het beste moment is een ticket te kopen?
Dit puur kijkende naar de prijs hiervan.
Ik ben van plan begin augustus richting Peru te vertrekken.
Alvast bedankt!
Ik vroeg mij af wanneer het beste moment is een ticket te kopen?
Dit puur kijkende naar de prijs hiervan.
Ik ben van plan begin augustus richting Peru te vertrekken.
Alvast bedankt!
dan moet je hem nu kopen.
hoe dichter bij de vertrekdatum hoe hoger de prijs.
Aanbiedingen naar Lima die bestaan niet ook geen last minuts
Vlieg via New York (2 tickets) is vaak €100,00 tot €200,00 goedkoper
Via Madrid zijn ook vaak betere deals te vinden, zeker met 2 tickets. De laatste keer heb ik met Air Brussels van Brussel naar Madrid gedaan en van Madrid naar Lima met LAN. In totaal bespaarde ik ruim 500 Euro ten opzichte van KLM vanuit Amsterdam. Het was echter wel een dag zoekwerk, want die prijzen waren alleen voor specifieke vlucht vanaf Madrid. Ook was het lang wachten in Madrid.
Hou de prijzen regelmatig in de gaten en kijk ook naar aanbiedingen via de Verenigde Staten en/of Spanje. Hierdoor kan je veel geld besparen. Over het algemeen zou last minute of vroeg boeken goedkoper zijn. Wat ik me kan herinneren voor retourtjes Amsterdam-Lima incl. luchthavenbelasting e.d. zijn prijzen tussen de 600 en 1000 euro, met een gemiddelde van ± 800. Maar ik heb al een tijdje niet meer gezocht (ik woon tegenwoordig in Lima), dus het kan zijn dat ze prijzen inmiddels veranderd zijn. Vergeet niet ook 35 USD aan vliegveldbelasting mee te rekenen die je op de terugweg uit Lima zal moeten betalen.
Ben ook vollop op zoek naar vlucht vanuit Belgie tot in Peru/Bolivia.
rond 19juli tot 10,11,12aug 2010
Had ook al gelezen dat Iberia niet zo’n luxe vliegtuigen had? luxe is niet belangrijk maar een vlucht van +10u wil ik toch op mijn gemak zitten.
KLM komt op 1200eur retour bxl - lima
Dus vanaf NY of Madrid is het stukken goedkoper? Zoja welke vluchtmaatschappij?
De vliegtuigen van LAN die van Madrid naar Lima vliegen zijn in iedergeval modern. Met persoonlijk entertainment systeem e.d… Bij Iberia hebben ze dat niet (of niet op alle vluchten).
Ik zou een goedkope airline naar Madrid nemen en bij LAN een datum uitzoeken waarop je goedkoop naar Lima kan vliegen. Zo heb ik het in iedergeval gedaan. Je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben dat er een goedkope vlucht beschikbaar is op de gewenste datums.
Wij vliegen 4 juni met Air Europa van Madrid naar Lima. retourtje voor 2 personen 1165 euro. Van Amsterdam naar Madrid gaan we met Iberia retourtje 2 personen 300 euro. Heeft er iemand ervaring met Air Europa. (een spaanse luchtvaartmaatschappij die Lima nieuw in het pakket heeft).
Air Europa blijkt te vliegen met moderne vliegtuigen, ik plan om in december met hen naar Lima te vliegen.
Vluchten voor Arne zijn op zijn data allemaal volzet en als je op www.rumbo.es gaat kijken zijn de goedkoopste vluchten uit Madrid naar Lima 1.200 €, even duur dus als vanuit Brussel of Amsterdam en je moet dan nog in Madrid geraken. Ryanair is al geen optie als je wat bagage meezeult aangezien die behalve voor het ademen voor alles iets aanrekenen.
LAN is inderdaad een stuk beter dan Iberia: het eten is beter, wordt geserveerd in glas/porselein, hebben een persoonlijk scherm met games, series en films, hebben net iets meer beenruimte en wat voor mij het belangrijkste is, je bagage is mee met de vlucht wat bij mijn 5 laatste Iberia vluchten niet het geval was. Heb in december 2007 2 dagen moeten wachten op mijn bagage terwijl ik al in Cusco was, de andere 4 keren was op de terugvlucht naar Brussel, één van die vier keren zat mijn bagage in Italië.
In Peru zelf zou ik alvast geen vlucht boeken met Lan aangezien die tot 5 x duurder zijn dan met Peruvian Airlines, Taca of Star Peru omdat ze een discriminerende verkoopspolitiek hanteren sinds 1 september '09. Peruvianen en inwoners van Peru vliegen veel goedkoper met de smoes dat het is om het binnnenlandse toerisme te promoveren terwijl de vluchten voor deze personen helemaal niet goedkoper geworden zijn sinds september vorig jaar.
Ga via connections boeken 1079eur /pers. incl 2x ticket thalys retour antwerpen - schiphol
KLM-vlucht duurt 12u40 :s
Ik ben bij kerst nog naar Belgie gevlogen met Iberia…op dat persoonlijk schermpje dat ze bij KLM hebben na, is het helemaal niet zo slecht vliegen met Iberia…KLM is iets beter …maar daar mag je maar 20 kilo bagage meenemen…en bij Iberia is dat meer dan 40 kilo…
Ik ben ook een beetje aant zoeken voor een reisje naar Belgie…het lijkt me dat de prijzen duurder zijn geworden.
Voor het overige…tis een vrij lange vlucht…en een beetje luxe mag dan wel…maar na half vlucht krijg ik toch pijn aan mijn kont…duur of niet duur !!!
Boek zo snel mogelijk, en probeer vliegen in het weekend iets te vermijden. De prijzen kunnen in het weekend soms iets hoger liggen dan doordeweeks.
Via de LAN site kan ik een redelijk goedkoop ticket kopen. Inclusief 3 binnenlandse vluchten zit ik dan op iets meer dan 1000,-. Klinkt ideaal. Kan ik verwachten dat er nog belasting bovenop komt (ik heb het een en ander gehoord over LAN, maar dit is hun Europese website)? En is het beter om te kiezen voor LAN operated by Iberia of Iberia operated by LAN (als dat iets uitmaakt)?
De vliegtuigen van LAN zijn moderner dan die van Iberia, dus je kunt het beste een LAN vlucht (operated by LAN) nemen als de prijs niets uitmaakt. Je kunt deze vluchten zowel via Iberia als via LAN boeken. De prijs hoeft niet bij beide gelijk te zijn.
Als je via de Europese site boekt zou je niet te maken moeten krijgen met extra belastingen. Dit geld normaal alleen voor vluchten die je via de Peruaanse site boekt. Overigens wordt dit altijd aangegeven.
Bedankt voor de info. Dat is precies wat ik wilde weten.
De enige manier om minder dan 1.000 Euro te betalen voor een ticket is om NIET in juli of augustus te gaan. De enige aanbiedingen die ik heb gezien waren altijd buiten dit hoogseizoen. Reizen via de US is eveneens iets goedkoper maar de reis duurt althans vanuit Brussel veel langer dus verlies je kostbare tijd en energie. Met Iberia/LAN heb ik goede ervaringen en vorig jaar had ik recht op 2 koffers van 23kg elk (Brussel/Madrid/Lima).
Ik merk dat de prijzen fors zijn gestegen…of zie ik scheel ?:mad:
Dat klopt.
Vorig jaar heb ik geboekt (zeer laat) deze periode ongeveer om begin juli te vertrekken. Ik betaalde toen via ebookers op 22 juni 2009, 2076 euro voor 2 tickets te gebruiken op 7 juli, retour 4 augustus.
Dit jaar ben ik ook gaan kijken voor dezelfde periode en ook zo laat geboekt… prijs meer dan 50% meer.
Zou dat aan die stofwolk liggen ???
In ieder geval tis duur nu !!!
Hoi!
Sorry dat ik me ermee bemoei, maar wat je zegt klopt niet helemaal.
Juli/Augustus is helemaal geen hoogseizoen voor Peru!
Want dit is juist hun winter! Het hoogseizoen voor Peruanen is: december-eind februari! Dit is hun zomer. En dat merk je ook direct in de prijzen van de vliegtickets.
In augustus is het nog mogelijk om een retourtje voor 900 euro te vinden.
Ik denk dat degene die dit topic begon allang in Peru zit en anders: veel succes nog! >>>