Na lang zoeken toch meerdere opties gevonden: Reizen in eind juni/juli/augustus 2010.
Via Adam naar Lima betaal je minimaal 1100 euro. Via londen ongeveer 750 euro (Tussenstop in de VS of Brazilie). Een retourticket van Adam naar Londen kost je rond de 100 euro, dus totaal 850 euro. Scheelt je toch weer +/-250 euro.
Ook kan je via Chili naar Peru. retour ticket Santiago - Adam kost 773 euro. Of een combiticket als heen via Chili, Santiago en terug via Peru, Lima kost 911 euro. (worldticketcenter)
Sites voor goedkoop vliegen via Londen: Expedia.com (.NL is duurder, want de dollar is gunstiger)
Supersaver.nl
Vliegtickets.nl
Vliegwinkel.nl
Govolo.nl
Mijn ouders hebben een vlucht gevonden met KLM vanuit Frankfurt naar Lima met tussenstop in Amsterdam voor 623 EUR inclusief belastingen (ze wonen in Zuid-Limburg dus dat valt wel mee). Deze hebben ze 1 maand geleden gekocht en de vlucht zou medio januari zijn.
Apart is dat dezelfde vlucht vanuit Amsterdam, zonder eerst in Frankfurt te boarden, meer dan 1100 euro kostte. In mijn visie doet Nederland (regering? – Schiphol?) toch iets fout aangezien ze op deze wijze een hoop potentiële klanten verliezen want dit verschil is toch echt niet te verklaren / verdedigen.
Brussel weet ik uit eigen ervaring - is inderdaad ook altijd goedkoper, zelfs met tussenstop in Amsterdam.
Ik heb ook wel problemen met de manier van werken van maatschappijen…en vooral hoe de prijzen berekent worden!
De ene keer is het 500 euro en komt er 500 euro aan taksen bij…en een beetje verder is het eigenlijk dezelfde vlucht maar duurder met veel minder taksen…en het komt dan op hetzelfde neer…dikwijls staat er eerst bij "inclusief alle taksen "en bij de eindafrekening kost het nog een pak meer !!!Ruikt veel naar gesjoemel !!!
Mijn *ouders hebben een vlucht gevonden met KLM vanuit Frankfurt naar Lima met tussenstop in Amsterdam voor 623 EUR inclusief belastingen (ze wonen in Zuid-Limburg dus dat valt wel mee). Deze hebben ze 1 maand geleden gekocht en de vlucht zou medio januari zijn.
Apart is dat dezelfde vlucht vanuit Amsterdam, zonder eerst in Frankfurt te boarden, meer dan 1100 euro kostte. In mijn visie doet Nederland (regering? – Schiphol?) toch iets fout aangezien ze op deze wijze een hoop potentiële klanten verliezen want dit verschil is toch echt niet te verklaren / verdedigen.
*
Effe een vraag…
Welke site heeft jouw ouders dit gevonden. IK wil namelijk ook weer naar Peru vliegen. Ik heb nog geen concrete datum maar ik ben met je eens dat de vluchtkosten rare wendingen kunnen hebben.
In januari heb ik een vlucht van Madrid naar Lima genomen voor iets meer dan 500 Euro. Dit was met LAN, er was echter maar 1 vlucht die zo goedkoop was. Op hun site hebben ze een matrix met tarieven op verschillende datums. Dezelfde vlucht vanuit Amsterdam (via Madrid) koste ruim 1000 Euro. Ik heb toen een aparte vlucht met Air Brussels naar Madrid geboekt, dat was iets van 60 Euro. Totaal was ik minder dan 600 kwijt, maar wel een lange wachttijd in Madrid.
Die vlucht hebben ze gewoon geboekt via de site van KLM. Vetrek was trouwens vanuit Dusseldorf en niet Frankfurt zoals ik eerder stelde. Dezelfde vlucht is echter nu al 1150 euro, bijna het dubbele.
Ik denk dat je soms gewoon geluk moet hebben maar feit is dat vetrek vanuit Duitsland of Belgie via KLM met overstappen in Amsterdam vrijwel altijd goedkoper is dan direct vanuit Amsterdam. Vraag me niet waarom?!!
Edreams is de bestkope site…ik heb al vele sites geprobeerd en de deze valt het beste mee !Ik ga half december terug naar Belgie …Kerst en Nieuwjaar vieren…en ben dus ook op zoek he…en het valt mij op dat er een nieuwe speler op de markt is…teminste nieuw voor mij…AVIANCA voor 650 dollar van Lima tot Brussel…wel 2 overstappen…1in Bogota en 1 in Madrid…alleen ik ken deze maatschappij niet …en met vrouw en baby wil ik geen experimenten !dus ik denk dat het Iberia wordt…hoewel KLM beter is…alleen Klm heeft nogal een beperking wat bagage betreft en Iberia niet zo…Iberia kost nu …iets meer dan 800 euro…Maar ik doe de omgekeerde beweging …Lima …naar Brussel he…mogelijk heeft dat ook prijsverschil…!
Avianca is trouwens een van de oudste maatschappijen ter wereld, bestaat al sinds 1919. Is een Colombiaanse maatschappij.
Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar wat ik gehoord heb, is dat ze inderdaad goedkoop zijn maar men niet veel service moet verwachten…Maar goed, voor een paar honderd euros minder hoef ik persoonlijk geen service aan boord. (zeker met de lage stand van de dollar nu is 650 USD een koopje, 433 EUR).
Voor KLM vanaf Düsseldorf kijk je op KLM Nederland. Voor vluchten vanaf Frankfurt moet je op KLM Duitsland kijken (is meestal iets goedkoper).
Of je vergelijkt die twee (+ Brussel en Amsterdam) op www.supervliegtickets.nl (waar je niet kunt boeken maar wel goedkope vluchten vindt).
(Zelf de laatste keer via expedia.com met TAM gegaan; 2x overstappen, 24 uur over gedaan, maar voor € 500 voor een retourtje mag je niet zeuren natuurlijk)
Ik zag een aantal opmerkingen over Avianca: goedkoop maar onbekend. Ik ben afgelopen december met Avianca heel goedkoop van madrid (via bogota) naar lima gevlogen. Ik heb zelden een betere service gehad, zowel op de grond als in het vliegtuig! En de overstaptijd in bogota viel reuzemee, dus zoveel meer tijd kost het niet. Absoluut het overwegen waard dus.
Blij dit te horen…Zal ik zeker overwegen de volgende keer…maar met vrouw en baby wou ik het nog niet risceren !Omdat ik het niet kende …en tja…ik vlieg nu met iberia naar huis kerstvieren .
Heb zelf net geboekt voor 935€ met LAN via Madrid heb dat gedaan via http://www.supersaver.nl/ bevalt mijn goed via deze site heb er nu al vaker geboekt en goede ervaring geen extra boeking of administratie kosten de prijs die er staat is ook prijs die je betaalt blijft natuurlijk wel aanvankelijk van welke periode je gaat (ga zelf in mei)en ga zelf gewoon van af Amsterdam maar ga soms ook via Dusseldorf voor mij net zo makkelijk want woon in Arnhem maar dat ligt puur aan de prijs.
Succes