Ik wil komende zomer naar Peru (Cuzco) maar ben best geschrokken van de prijs van de vliegtickets, bijna €2000,- met KLM en TACA. Is er een manier om op een goedkopere manier in Peru te komen? Heeft iemand tips?
Kijk eens op http://www.skyscanner.net/ daar zie ik hoogseizoen (juli - aug 2013) retour Amsterdam - Lima een vlucht met Delta voor EUR 1070 op dit moment. KLM is overigens vanaf Brussel of Düsseldorf altijd goedkoper dan via Amsterdam dus als je in de buurt van de grens woont, wellicht te overwegen, scheelt vaak honderden euros.
CuscoPeru.NL
Volgens kun je ook goedkoper uit zijn als je op een dichbijzijnde wereldstad in Z-A vliegt en vervolgens een binnenlandse vlucht of busrit…
Retour Amsterdam-Lima met KLM rechtstreeks is op z’n goedkoopst zo’n 1007 euro (met flexibele data, verblijf minimaal 1 week en maximaal 2 maanden). Deze heb ik via KLM geboekt (na verschillende sites te hebben vergeleken). Wellicht dat het hartje zomer duurder is, maar dan zou het nog vanaf ongeveer 1100 euro moeten zijn denk ik.
Vanaf Antwerpen met de Thalys (via Schiphol) is nog goedkoper (paar maanden geleden was er zelfs een aanbieding van minder dan 700 euro), dan moet je wel verplicht inchecken in Antwerpen-Centraal (je moet dan ook het treinstation invullen als vertrekplaats, en niet Antwerpen luchthaven). Als je in zuid-Nederland woont is dit zeker de moeite waard om even te checken, de prijs is gauw 100 euro lager.
Die vlucht naar Cusco kun je het best apart (laten) boeken in (vanuit) Peru zelf. Hier uit Nederland apart boeken kan ook, maar dan betaal je wel meer (bijvoorbeeld 125 dollar ipv 75, ik weet niet precies hoe de bedragen liggen).
Als je toch een rondreis gaat maken, zou je ook eerst met de bus naar het zuiden kunnen reizen, richting Pisco, Ica, Nazca, Arequipa (dit kun je allemaal terplekke regelen), en je reis eindigen in Cusco, waarna je daar van daaruit je vlucht naar Lima regelt. Je kunt uiteraard ook prima met de bus van Lima naar Cusco, maar dit is nogal een lange rit door de Andes, hoewel de (duurdere) bussen van alle gemakken zijn voorzien.
Succes!
Helemaal eens met SanderdeMooij. Vanuit Antwerpen met de trein is goedkoper dan direct vanuit Schiphol.
En vlucht van Lima naar Cuzco ter plaatse regelen, of met de bus gaan en de bezienswaardigheden onderweg meepikken. Er zijn diverse routes.
ben nu zelf ook bezig om volgende week te vertrekken. Hulp kam van Kilroytravel. Ik heb zelf gekeken op Iberia vis Brussel een Madrid en kwam ook nog een site tegen: NRV.nl reis zelf samenstellen. Ook interesant. Nomade
Retour Lima is meestal het goedkoopste als je minder dan 28 dagen gaat. Zelf ben ik via Brussel gegaan, scheelt behoorlijk met Schiphol.
Mag ik vragen bij welke site je dan kunt aangeven dat je vanaf Antwerpen wil vertrekken? Krijg dat er geen vluchten beschikbaar zijn. Ben zelf namelijk ook voor deze periode aan het zoeken.
Verder goede tips, bedankt!
Groetjes Shanti
Bij KLM kun je volgens mij Antwerpen treinstation invullen als vertrekplaats. Je moet niet de luchthaven invullen.
Klm.be en dan Antwerpen treinstation als vertrekpunt invullen, las ik laatst ergens.
Ahh super, bedankt!
Sander slaat de spijker op z’n kop
Ook ik had zo’n gevalletje, eerst wilde ik vliegen vanaf Parijs naar Lima vliegen, dit was ongeveer de helft goedkoper dan vliegen vanaf Amsterdam (AMS-LIM = Euro 1448,14), je vliegt dan vanaf Charles De Gaulle Airport naar schiphol en daarna zit je in het zelfde vliegtuig als je rechtstreeks vanaf Amsterdam zou vliegen, een langere reis voor KLM maar wel de helft goedkoper, wie het snapt mag het zeggen. Had ONZE koninklijke luchtvaart maatschappij daar over opgebeld en dan beginnen ze een of ander vaag verhaal over beschikbaarheid en dat schiphol duur is en die kosten zijn er niet bij een transfer vlucht.
Dat eerste over beschikbaarheid daar snapte ik niks van en de medewerkster waarschijnlijk ook niet, want die kwam niet verder met de dooddoener “Ja zo werkt het nou eenmaal meneer”
Dan blijft punt 2 dus nog over, Schiphol is duur, volgens mij is Charles De Gaulle ook niet goedkoop maar dat zeg ik uit gevoel. Dus dat zou dan een reden kunnen zijn, ook al is het verschil van 700 Euro wel heel erg veel en daar bovenop komt dan ook nog eens een retour vanaf Par-AMS en terug bovenop.
Maar moet wel zeggen dat ze lef hebben bij KLM, eerst maken ze alle niet rechtstreekse vluchten heel aantrekkelijk, durven ze ook nog op hun site te adverteren voor CO2 zero vliegen.
Vervolgens ging ik verder kijken en zag ik dat je ook vanaf Antwerpen CS (ZWE) op kon stappen, snapte er in het begin niks van, dan gaan ze dus met de trein naar Schiphol en daar moet je dan vervolgens op schiphol inchecken, Schiphol, je weet wel, die peperdure luchthaven. De reis vanaf Antwerpen naar Lima was ongeveer 100 Euro duurder dan vanaf Parijs.
Aangezien ik geen woord Frans ken, heb ik toch maar voor Antwerpen gekozen, en ik denk niet dat ik de enige zuinige Hollander ben die de dag voor de vlucht een hotelletje in Antwerpen pakt, zit ook nog eens vlakbij het vliegveld bij een hotel die een aanbieding had, dus dat wordt bitterballen met Hazes op de achtergrond.
PA (Peruvian airlines) probeert de vluchten voor de eigen bevolking goedkoper te maken, ben ik als buitenlander niet blij mee maar dat kan ik nog begrijpen, zie andere discussie op dit forum: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=161732&p=965844#post965844. KLM doet het precies andersom. Misschien leuke slogan voor ze “KLM, eigen volk laatst”
Zo die frustratie is eruit, nu dan mijn vraag. Als je bij Cheap tickets op de site kijkt bij de reis Antwerpen CS-Lima, staat er onderstaande waarschuwing:
Let op! Deze vlucht bevat een treinsegment van Antwerpen naar Amsterdam. U dient gebruik te maken van het treinkaartje met vertrek in Antwerpen. Indien u bij incheck op Schiphol dit treinkaartje niet kunt tonen, kunt u niet instappen op de vlucht vanaf Amsterdam.
Let op! Deze vlucht bevat een treinsegment van Amsterdam naar Antwerpen. U dient gebruik te maken van het treinkaartje met vertrek in Amsterdam.
De heen reis snap ik maar hoe doen ze dat met de terugreis, zetten ze de koffers dan in een afgesloten ruimte in de trein of maken ze misschien de koffer(s) met handboeien in Schiphol aan je vast en op Antwerpen staat er dan een KLM mannetje met een sleutel die dan je handboeien weer los maakt. Iemand hier ervaring mee, woon namelijk vlakbij Schiphol, en uit CO2 oogpunt lijkt me dat geen goed idee
John, ik snap je frustratie helemaal! Dit zou een leuke zijn voor een tv-programma om eens goed op te duiken! Beste KLM, hoe durft u over CO2 te beginnen wanneer u dit soort constructies goedkoper aanbiedt?!
Even voor de duidelijkheid, die deal vanuit Antwerpen is niet geldig in het hoogseizoen! Wij vliegen in september dus hebben een ticket van 693, Maar als je augustus (begin) vertrekt, betaal je volgens mij ongeveer 1000. Als het mogelijk is om eind augustus te vertrekken dan is die Antwerpen-Lima deal wel aanwezig. Niet het hele jaar overigens! Wij hebben in januari geboekt. Een maand later kon ik hem niet meer vinden. Nu is die er als het goed is weer wel. De website Ticketspy.nl heeft er een bericht over geplaatst, dus misschien ook handig om die dit site af en toe eens in de gaten te houden.