Tickets hoogseizoen (juli-augustus)

We weten het, de zomervakantie is nog maar net voorbij en we kunnen het niet laten om te dromen van een nieuwe bestemming… Peru??

Wij zijn ons al aan het inlezen en zien vele mogelijkheden in dit land maar eerst de hamvraag… wat kost een ticket in het hoogseizoen (juli heen, augustus terug).

Wij zijn een familie met 2 volwassenen en 2 kinderen waarvan het oudste kind al als ‘volwassene’ telt. Dus kijken we naar 3 volwassen tickets en 1 ticket voor kind. Het goedkoopste wat we nu tegen komen is 3460 euro. Is dit een mooie prijs voor Peru? Zijn er nog momenten dat tickets voor Peru in de aanbieding zijn?

Wij zijn iets meer bekend met Azie waarbij we gezien hebben dat je mooie deals in september hebt voor het jaar erna maar dat ook in januari er vaak nog mooie aanbiedingen zijn. Hoe zit dit voor Peru?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Alvast bedankt!

Dat is heel veel geld! Een goede prijs voor een vliegticket naar Peru is 1000 - 1300 euro. Juli-augustus is hoogseizoen dus dan kan het wel oplopen tot 1600 - 1800 euro. Duurder dan dat vind ik extreem duur!

Peru lijkt me een superkeuze qua bestemming, het heeft voor ieder wat wils (kust, bergen en jungle). Het is rijk aan cultuur en geschiedenis en je kan er genieten van unieke, adembenemende landschappen. Machu Picchu mag je dan uiteraard niet overslaan en ook een bezoekje aan het Titicacameer (hoogste meer ter wereld) en de Colca Canyon (2x zo groot als de Grand Canyon in de VS) mogen er ook niet aan ontbreken! Wordt zeker en vast een reis om nooit meer te vergeten :slight_smile:

Samen met mijn Peruviaanse partner run ik een reisbureau en organiseren wij excursies en rondreizen door heel Peru.
Aarzel niet om ons te mailen als jullie vragen hebben, uiteraard volledig vrijblijvend!

Groetjes,
Valérie

Ha Valerie,

Dank voor je reactie. Als ik je reactie goed lees dan heb ik dus erg goedkope tickets op het oog??

De prijs van 3460 euro is voor 3 volwassenen en 1 kind (dus totaalprijs!), heen in juli, terug in augustus.

Wij zijn normaal ticketprijzen gewend voor ons gezin (totaal dus) van rond de 2700 euro (richting Azie). Geen idee dus of die 3460 hoog was of niet (vandaar mijn vraag). Ik las namelijk nog over prijzen via Antwerpen treinstation van rond de 650 euro…

Boeken dus?!? (dat wordt dan de vroegste reis ooit geboekt :))

Groeten

Ah zo! :slight_smile: Dat is dan een redelijke prijs, ja! Ze kunnen nog wel goedkoper worden (ik heb zo steeds tickets van 800-900 euro kunnen boeken Brussel-Lima en terug). Maar aangezien het dan hoogseizoen is denk ik dat ze eerder kunnen stijgen dan zakken… Het is allesinds een goede prijs.
Vanuit België is het vaak ook goedkoper dan vanuit Nederland (mij een raadsel waarom!). )Ik vergeleek altijd op www.cheaptickets.com :slight_smile:

Klm heeft binnenkort weer wereld deal weken al zal zo ver vooruit niet erbij zitten. Retourtje ams- lima is er soms al voor 696. Hoogseizoen zal wel duurder zijn. Ik denk dat tussen 800 en 1000 pp een mooie prijs is voor in t hoogseizoen.

Ik val met mijn heenvlucht op 8 september (net?) buiten het hoogseizoen, en vlieg zelfs nog terug vanaf een andere bestemming en mijn vlucht was nog minder dan €800,-. Goed blijven vergelijken en goed blijven zoeken, want €1000,- hoeven ze inderdaad echt niet te zijn. Ook niet in het hoogseizoen, want ik ben ongeveer sinds april aan het zoeken.
Alvast veel plezier, ook al duurt het nog eventjes.

800 euro is heel goedkoop! Maar inderdaad, blijven zoeken en wat geluk hebben!

Zoeken jullie gewoon op cheaptickets of hebben jullie nog andere tips van sites om op te zoeken ? alvast bedankt

Ik schrijf mij in voor de nieuwsbrieven van maatschappijen die vliegen op mijn bestemmingen. Dan krijg je vaak de aanbiedingen als eerste. Zo ben ik al een keer voor 450€ retour naar Kuala Lumpur gevlogen. Die tickets heb ik geboekt een week nadat ik een reis naar Spanje had geboekt. Zo’n aanbieding kon ik niet laten liggen [emoji1]

Connections is ook en goeie of via Skyscanner vind je ook een overzicht van de goedkoopste maatschappijen op dat moment!

Gewoon regelmatig op de KLM site kijken. Vandaag (21/9) zijn de vluchten van jan-juli 2016 bijna allemaal beneden de 800 EUR. Dat scheelt toch al snel een paar honderd EUR met de prijs die je nu hebt. Je moet dan wel nu boeken. Houdt er overigens wel rekening mee dat voor de goedkope tickets wel andere voorwaarden gelden. Zo zijn er meestal (hoge) kosten verbonden als je wijzigingen wilt aanbrengen (bijv. data veranderen).

Ik heb afgelopen week met 3 vrienden tickets naar Peru geboekt.
Dit voor 21-juli tm 18-aug, voor een retour prijs van 3000 euro incl boekingskosten, luchthavenbelasting en annulerings- verzekering.
Ik heb deze gekocht via ATP.

Ik heb ook rond gekeken, en heb een ticket kunnen vinden 800 euro maar hier zaten overstappen bij van +/- 10uur.
Hier hadden wij geen zin in, dus hebben we wat meer betaald.

Mvg,

Arjan

Ik heb afgelopen zomer (geboekt in februari) 670 euro betaald voor Brussel-Lima met Kilroy. Weliswaar met 2 overstappen in Amerika en dus 24 uur onderweg. Maar voor dat prijsverschil had ik dat wel over. Een vriendin die buiten het weekend kon reizen betaalde maar 620 euro geloof ik.