Dag mensen,
deze zomervakantie ga ik een low-budget reis door Peru doen, al dan niet alleen. Ik ga vier weken, ongeveer van 16 juli tot 16 augustus. Ik heb vorig jaar al wat geregeld op dit reisforum, maar uiteindelijk is alles een niet-coherente brei geworden waar ik nu niets meer aan heb… Daarom heb ik besloten om vanaf nul te beginnen! Punt 1: het vliegticket. Weet er iemand welke maatschappij het beste is om uiteindelijk in Lima te geraken? Wanneer kan ik het best mijn ticket boeken? Voor de rest zal ik nog meer topics aanmaken, maar indien iemand al goede tips heeft i.v.m het plannen van deze reis, eventuele organisaties, must-do’s… Let me know!
Btw: ik ben een 18-jarige jongen met een redelijk goede conditie, dus het mag gerust iets zot in de bergen zijn!
Je wilt in het hoogseizoen/schoolvakantie reizen, dus tickets moet je ruim op tijd boeken. Ik boek zelf uiterlijk in december.
Hier op het forum raden mensen regelmatig aan om vanuit Antwerpen (trein naar Schiphol) te vliegen. Dat kan soms voor 700-800 euro. Zelf ben ik voor juli/augustus deze tickets niet tegengekomen voor minder dan 1200-1400 euro. Ik ben dan ook met Delta Airlines gevlogen afgelopen zomer. Ik was 1050 euro kwijt.
Ik had een redelijk lange stop in Atlanta, die tijd heb ik benut om de stad te verkennen. Best leuk.
De prijzen die ik nu vooral tegenkom zijn 1100 voor heen -en terugvlucht, dit lijkt me redelijk goed? Of zijn er betere deals?
-
-
- Updated - - -
-
Ja, maar die goedkope deals vanuit Antwerpen gaan pas als je reist vanaf 23 augustus… Ik plan om 16 juli te vertrekken
Ik heb bij de tickets die ik hierboven vermeld heb ook 1Ou in New York, lijkt me ook wel vet!
Ik zou de komende maand nog even de prijzen in de gaten blijven houden op zoek naar aanbiedingen. Mijn ervaring in die periode (vertrek 15 juli 2013) is dat 1100 euro best een nette prijs is.
Als je low-budget wilt reizen, is het op alle fronten handiger om buiten de zomervakantie te gaan, maar gezien je leeftijd zit je daar waarschijnlijk aan vast? Anders zou ik altijd in najaar, winter of voorjaar gaan. Zowel de vlucht (op dit moment 875 rechtstreeks met KLM retour Amsterdam - Lima) als verblijf e.d. is aanzienlijk goedkoper.
Goedkope vliegtickets vinden is een kwestie van goed zoeken met flexibele data, en inderdaad goed de aanbiedingen in de gaten houden. De logica is soms ver te zoeken (ik begrijp ook niet waarom KLM zijn prijzen nu weer lager heeft dan tijdens de ‘wereldweken’).
Peru leent zich prima voor (avontuurlijke) trektochten en bergbeklimmingen. Huaraz en Arequipa vormen beide een prima uitvalsbasis hiervoor. Dit soort activiteiten zijn prima ter plekke te organiseren in lokale reisbureautjes, die regelen een groep, gids en benodigdheden (dus je kunt je pikhouweel en thermoslaapzak thuis laten
)
Succes met de plannenmakerij!