Vliegticket enkele reis of retour?

Hoi allemaal,

Alvast mijn excuus als dit onderwerp al op dit forum is geplaatst, ik kreeg het niet gevonden.

Vanaf Januari ga ik voor 15 weken naar NewYork om stage te lopen, nu vraag ik me af of ik voor deze 15 weken een retourticket of enkele ticket moet kopen voor de vliegreis.

Er werd mij verteld dat je misschien wel een retour moet kopen omdat je anders het land niet in mag?! Ik weet dus niet of dit waar is en waar ik goed aan doe.

Bedankt voor jullie commentaar.

Groet,

Jens

Meestal is een retour goedkoper dan twee enkele reisjes. Dat het een retour is 15 weken later maakt niets uit. Je kunt een retourtje zelfs een jaar vooruit boeken.

Kijk even op verschillende vliegticket sites om te vergelijken.

Kijk ook eens naar ticket voor studententarief, heb eens zoiets gehoord.

1 like

Studententarief is al eeuwen geleden afgeschaft bij het gros van de maatschappijen.

Je kan met een enkele ticket komen, maar bij immigration willen ze dan meestal bewijs zien van een flinke bankrekening zodat je je vliegticket terug kan kopen, naast je andere omkosten voor rondreizen en verblijven (vervoer, onderdak, eten, drinken, etc.)

1 like

Heb je al een visum? Want op een Visa Waiver mag je maar uiterlijk 90 dagen in het land blijven.

Ik ben bezig om een J1 visum aan te vragen, het bedrijf is momenteel bezig om hun kant van het papierwerk in te vullen.

bedankt!

Hi Jens,

Ben je niet verplicht voor je visum om een retour ticket te boeken? Volgens mij moet je dit bij de douane kunnen laten zien.

Succes!

Susanne

Stages en ervaringen in Amerika

Haihai,

Met een J-1 visum moet je voor zover ik weet inderdaad een retourticket hebben, of je moet kunnen aantonen dat je een beste bankrekening hebt.

Vergeet daarbij niet dat een enkele reis tussen de 2000 en de 2500 euro zit en een retour onder de 700 euro.

Als je nog niet helemaal zeker bent van je exacte terugreisdatum, kan je bij o.a. KLM een flex ticket kopen. Je betaald hiervoor ongeveer 130 euro extra, maar dan kan je wel je terugreis wijzigen zo vaak je maar wilt, zonder extra kosten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!! :slight_smile:

1 like

Bij Air Berlin heb je in januari voor 560 euro een retourtje. 300 voor een enkeltje.

1 like