retourticket overleggen wanneer ik VS binnen kom en overland richting m en z-amerika ga?

Hallo experts!

Ik ben van plan om in juli naar Miami te vliegen en vanuit Miami zuidelijk te reizen richting mexico, guatamala, panama, colombia etc etc…
Nu vroeg ik me af of ik buiten de ESTA aanvraag ook een retourticket moet kunnen overleggen bij aankomst op het vliegveld. Ik vlieg nl vanuit Suriname naar Miami en wil van te voren geen ticket kopen maar dit tzt een keer doen. Mijn plan is om 6+ maanden rond te reizen in Midden en zuid amerika.
Wie weet raad? Alvast bedankt!
Grz!

Volgens mij kan Panama Colombia over land sowieso niet dus misschien kan je dit ticket wel al kopen? Is misschien goedkoper dan je ticket terug naar NL?

Ik denk dat je dan een visum moet aanvragen. Dus geen esta maar een echt visum.
Ik heb dat zo’n 20 jaar geleden moeten doen tijdens een wereldreis. Ik had toen ook geen uitreis-ticket omdat ik nog niet wist welke route ik ging doen.
Dat heb ik bij de Amerikaanse ambassade in Jakarta geregeld. Heb ik toen zonder problemen gekregen, was een jaar geldig dacht ik.

Maar misschien is alles na 9/11 wel strenger geworden?

Ben 3 jaar geleden met COPA airlines van Santiago de Chilenaar de USA gevlogen. Bij COPA drongen ze er op aan dat ik een retourticketmoest hebben maar na uitleg van mijn reis mocht ik mee. In Amerika kostte mehet meer tijd dan de gemiddelde toerist om door de douane te komen maar gewooneen reisvisum gekregen.
Als je het niet vertouwd kun je een goedkoop busticket kopenzodat je kan aantonen dat je het land verlaat.

Hoi allemaal,
bedankt voor de tips. Wellicht kan ik inderdaad een goedkoop ticket boeken om te laten zien dat ik vertrek. Ik zal toch her en der een vliegticket moeten kopen, wnt de afstanden zijn immens. Aan de andere kant heb ik de tijd. Dat maakt het lastig om keuzes te maken. Ik moet nog uit gaan zoeken wat handig is, ik hou jullie op de hoogte. Dilemma’s genoeg of ja luxe problemen eigenlijk :slight_smile: