In september gaan we op wereldreis en we beginnen in Miami. Omdat we alle tijd hebben willen we zo weinig mogelijk met het vliegtuig reizen dus zoveel mogelijk met bussen treinen, boten, auto, te voet etc gaan. Om deze reden hebben we dus geen around the world ticket geboekt maar een enkele reis Miami (was mega goedkoop) Vanuit miami reizen we zo snel mogelijk door naar centraal en zuid Amerika (binnen die 90 dagen).
Heeft iemand ervaring met een soort gelijke reis?
En kun je Amerika inkomen als je geen retour ticket hebt? Mag dit ook bijvoorbeeld een trein of bus ticket zijn?
En moet je in Zuid Amerikaanse landen ook steeds een retour ticket kunnen laten zien? Of heb je dan telkens een visum nodig?
Ik hoop dat iemand ons kan helpen, want van alle informatie op internet wordt je niet wijzer…
Ik weet niet wat je precies van plan bent, maar een retour ticket is wel aan te bevelen. Voor sommige Zuid Amerikaanse landen heb je een visa nodig, maar zoals Chile heb je geen visa nodig, maar wel een retour ticket.
Ik zou toch als ik jouw was meer informatie te krijgen van de landen die je wilt bezoeken. “Better be safe, than sorry”. Peru was een beetje strenger dan Chile, maar hadden meer vragen toen ik het land verliet. Ik ben drie in Peru geweest, en een keer in Chile, ben verder niet bekend met de andere landen.
De Amerikanen verwachten een retour ticket, een ticket dat laat zien dat je het land weer verlaat. En het maakt niet uit naar welk land. Een enkeltje werkt niet. Het kan wel mega goedkoop zijn, maar goedkoop kan duurkoop zijn en ik bedoel niet geld wijs.
Doe je huiswerk… bel desnoods de ambassades van de landen die je wilt bezoeken. Ik denk dat ze allemaal in Den Haag zitten.
Hai Ken, bedankt voor je reactie. Moet het perse een ticket terug naar NL zijn of mag het ook een vliegticket naar een ander land zijn? En als je nu een visum aanvraagd voor Amerika?
Hallo,
Het is mij niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat je voor de VS een retourticket nodig hebt. Mijn dochter gaat voor 6 maanden en heeft een visum. Kan ze dan wel een enkele reis boeken?
Na haar stage wil ze nl nog wat rondreizen dus weet niet waar vandaan en wanneer ze precies terug komt.
In principe wordt het altijd aangeraden om een retourticket te hebben. Wanneer dat niet zo is, kan de beambte van de US Customs gaan twijfelen over de reis van uw dochter.
Uw dochter kan er voor kiezen om bij aankomst in de Verenigde Staten de retourticket te annuleren, dat schijnt veel gedaan te worden. Een andere manier is het maken van een nauwkeurig plan waarmee uw dochter de beambte duidelijk kan maken dat zij zichzelf in die tijd financieel kan onderhouden.
In principe wordt het altijd aangeraden om een retourticket te hebben. Wanneer dat niet zo is, kan de beambte van de US Customs gaan twijfelen over de reis van uw dochter.
Uw dochter kan er voor kiezen om bij aankomst in de Verenigde Staten de retourticket te annuleren, dat schijnt veel gedaan te worden. Een andere manier is het maken van een nauwkeurig plan waarmee uw dochter de beambte duidelijk kan maken dat zij zichzelf in die tijd financieel kan onderhouden.