Met een Enkeltje naar vancouver op Working holiday visa ?

Goedemiddag allemaal!

Nu mijn working holiday zo goed als rond is, ben ik aan het kijken voor ene ticket!
Alleen mijn vraag nu is… kan ik op een enkeltje naar Vancouver?
De benodigde $CAD 2500 heb ik al!

Enkeltje mag, maar als ze er naar vragen moet je wel kunnen aantonen dat je (boven op the $2500) een retourtje kan betalen.

Hoi Maikel, ik ben heel erg geïnteresseerd hoe het je nu is vergaan. Klopt het inderdaad dat je met een enkeltje kan reizen met een Working Holiday Permit?
Ik had me nl. Laten vertellen dat je een retour moest kunnen aantonen wat
Erg lastig is. Mijn dochter wil nl. Na haar examen in juli 2016 richting Canada maar de duur van haar verblijf staat nog volledig open maar max. 1 jaar. Zover vooruit kan je echter niet boeken. Daarom moet ik letten op de voorwaarden en of de terugreis tegen een bijbetaling overgeboekt kan worden.

Ik hoor heel graag hoe jij dit hebt opgelost en of je al vertrokken bent.

Alvast bedankt.
Marianne

Als je met een enkele rreis naar Canada komt, is de vliegmaatschappij verplicht daar melding van te maken bij Immigration Canada.
Als je verder alles goed voor ekaar hebt zou je niets te vrezen hebben.
Maar het is altijd aan de beamte die je controleert om te besluiten wat hij doet, en dat s nogal verschillend.
Mijn zoon had om vervelende dingen te voorkomen een retour geboekt en heeft de terugreis niet gemaakt. Kost geld je dat weet ik, maar soms zijn ze echt lastig aan de controlle. Ik heb zelf juist ookgoede ervaringen gehad met beamten, maar ik hoor ook lastige verhalen.
Kijk ook eens hier: ( wel wat ouder al, maar na het lezen van de threads, is het nog steeds goed om te weten.)

O.k bedankt voor je uitleg. Ga zeker kijken. Nog tips & trucks met welke luchtvaartmaatschappij mijn dochter het beste kan reizen? Te denken valt aan overboeken enz.

Airtransat vliegt rechtstreeks van Amsterdam op Toronto,Montreal, Vancouver en Calgary. is gelijk ook de goedkoopste.
Airlingus, Swiss air en Icelandair zijn goedkoop als ze aanbiedingen hebben, maar dan heb je wel altijd een tussenstop in hun thuisland, resp. Ierland, Zwitserland of ijsland.
Vermijd tussenstops in USA. dat vergt erg veel controle en tijd. En mocht je daar in de verscherpte checks terecht komen dan mis je ook nog je aansluitende vlucht.
Binnen Canada is Westjet meestal de goedkoopste.
Ik weet natuurlijk niet waar je woont in NL,maar Brussel is ook een goede optie. Ikzelf heb dat niet gebruikt,maar juist deze week hoorde ik dat goedkoper is doordat er daar minder luchthaven belasting betaald hoeft te worden.

1 like

We wonen in Almere dus vertrek vanaf Schiphol en vliegen naar Prince George (BC).

Dan ben je daar voor zo’n 880 euro met tussenstop in Calgary, en voor 763 euro via Vancouver, beide overstap naar Westjet.
Eerst Airtransat rechtstreeks op beide plaatsen en dan overstap naar Westjet.

Is dat een retour?

Nee enkel uitgerekend in Juli, hoogseisoen.
Als je de ppapieren goed voor elkaar hebt en op het moment van aankomst voldoende geld op de rekening om een trug ticket te kopen doen ze er niet moeilijk over.

Nog bedankt voor al je informatie. Mag ik je een vriendschapsverzoek sturen om wellicht nog vragen in de toekomst bij je neer te leggen?

Vanzelfsprekend mag dat.

1 like