ik ben van plan om in mei naar canada te gaan en wil eerst in de buurt van toronto blijven.
later wil ik rond trekken en overla wel heen.
maar op de site staat dat je als je aankomt in canada een retourticket moet kunnen laten zien.
maar ik ben van plan om de laatste paar weken naar amerika te gaan en vanuit daar terug te vliegen maar waar precies vandaan weet ik nog niet.
maar moet je echt dat retourticket kunnen laten zien of gaan ze moeilijk doen als je het dan nog niet hebt als je daar bent:question:
groetjes jasper
ps wie zit er rond mei/juni in toronto???
of wie gaat in mei die kant op???
Ik zou het er op wagen. Wij vlogen (na een wereldreis) in september aan uit de VS (op Ottawa) en hadden geen ‘retourtje’. Ze hebben er niet naar gevraagd.
Ze vragen hier nooit naar, alleen of je voor vakantie of zaken komt. Dat van retourticket moet je niet letterlijk nemen, heel veel vakantiegangers vliegen naar Calgary en vanuit Vancouver terug dus eigenlijk 2 enkele reizen of vliegen vanuit de States terug. Je moet dus officiëel een terugreis ticket kunnen laten zie of dat je over voldoende geld beschikt om terug te reizen vanuit Canada (creditcard?)
Ik kan kan deze maanden een heel voordelig enkeltje regelen voor september 09. Nu wil ik wel zeker zijn van entree te Canada, en dat ik niet word teruggestuurd of andere horror scenarios.
Dus nu lees ik hier dat het officieel niet mag, maar vele mensen het wel doen, en dat de douane vaak niet erg moeilijk doet!
Is er nog iemand met ervaring, of informatie hierover?!!
Heb net even contact gehad met de ambassade hier in NL. En mij werd vertelt dat mensen die een werkvisum hebben (hier valt het whp ook onder), en langer dan 6 maanden verblijven in Canada, die mogen een enkele reis boeken, onder voorwaarde dat ze een whp hebben geregeld!
Ik ga voor ongeveer 5 maanden naar canada, zonder werkvisum. Ik ga wel stage lopen, maar heb volgens mij geen visum nodig. Moet ik dan wel een retourticket kunnen overleggen? Of zijn 2 enkele reizen bijvoorbeeld ook voldoende? Want ik ben ook van plan om van toronto naar het westen te gaan en dan vind ik het beetje zonde om eerst weer terug te moeten naar Toronto om van daar weer naar nederland te vliegen…!