Ik ben op zoek naar een vliegticket naar Montreal, maar wil terug via een andere plaats in Canada. Zelf weet ik nog niet welke plaats dat zal zijn en wanneer dat precies zal zijn. Kortom, de route voor de heenweg staat vast, maar voor de terug weg dus niet. Ik heb al geïnformeerd bij Airtransat, maar die kunnen dit niet aanbieden. Is het mogelijk om zo een ticket ergens te boeken en te betalen met Ideal? Ik heb namelijk geen creditcard.
Ik denk dat je die ticket het beste dan net voor je vertrek terug kan boeken, gewoon via een Nederlandse ticketwebsite die ideal aanbied, je krijgt de ticket dan sowiezo per email en dan even ergens uitprinten zou geen probleem moeten zijn.
Als je datum van terug reizen al wel vast staat kan je natuurlijk een retour montreal boeken en dan later in canada een binnenlandse vlucht boeken om weer via montreal terug te reizen.
Enkele reis vluchten van en naar noord amerika zijn vaak relatief duur, dus je hebt kans dat je op deze manier voordeliger uit bent. Daarnaast hoef je bij binnenkomst in canada minder uit te leggen aan de douane als je een retour ticket hebt.
Met air transat kan je sowieso wel terug vliegen via een andere route, mits je heen en terug tegelijk boekt. In jouw geval (als je nederlands bent) kan het misschien handig zijn om heen te vliegen vanaf Brussel naar Montreal en terug vanaf Toronto naar Amsterdam.
Dank voor je reactie en de informatie. Wat betreft je laatste alinea. Hierover heeft een medewerker van Airtransit afgelopen week het volgende gemaild, ik citeer letterlijk:
"Indien u Vertrekt vanaf brussel, dan moet u ook terug naar Brussel, aangezien wij enkel vanaf Montréal vliegen vanaf Brussel, kunt u niet vanaf een andere Canadese stad terug vliegen.
Indien u vanaf amsterdam vliegt dan kunt u heen naar Calgary, Toronto of Vancouver, en terug vanaf een van deze 3 luchthavens."
Zit jij trouwens in Canada? Zo ja, in welke plaats en wat doe je daar? Nogmaals dank voor je reactie:)
Volgens mij heb ik het al eens als suggestie voorgedragen, maar: koop een retourtje en kom niet opdagen voor de terugvlucht. Geeft meteen een hard signaal af naar de airlines over hun beleid.
Overigens: waren AirTransat enkeltjes niet betaalbaarder? Ze bieden het online niet aan in de Benelux, wel op de Canadese pagina, maar dan kan het alleen VANUIT Canada. Wellicht contact opnemen met de klantenservice in Canada voor extra flexibiliteit?
Ik weet niet of dit onderwerp nog steeds actueel is, maar ik kwam achter het volgende: als je bij Air Transat een terug reis kiest vanaf Vancouver terwijl ze geen vluchten rond de gekozen datum hebben, krijg je de optie om een enkele reis te boeken. Ik zat zelf voor april/mei te kijken en kwam er zo achter dat er in april nog niet wordt gevlogen van/naar vancouver. Waarschijnlijk kan je dit truukje toch het hele seizoen gebruiken door een terug vlucht vanaf Vancouver op 30 november te selecteren.
Ik zit zelf in NL, maar reis graag naar noord amerika. Ik sluit niet uit dat ik over een aantal jaar naar bv vancouver zou emigreren als de mogelijkheid zich voordoet.
Dank voor je reactie en de tip. Ik heb het trucje zelf ook al ontdekt. Heb inmiddels mijn ticket geboekt (niet naar Vancouver, maar naar Montreal) en vertrek overmorgen met mijn LOI. Erg spannend… Ben jij al eens in Montreal geweest?
Mooi dat je het truukje al gevonden had Nee ik ben nog nooit in Montreal geweest. Hoop dat je goede vlucht heb een goed verblijf! Wat bedoel je met LOI trouwens?
Hoi Pieter en Bilal en andere geïnteresseerden. Vandaag ben ik geland in Montreal. Alles is goed verlopen en bij de immigratie heb ik zonder moeite mijn WHP gekregen:) Daarna de taxi genomen naar mijn bed and breakfast (de ritprijs was even slikken…). Ik verblijf de eerste week hier bij een gezin. Heb al mijn eerste rondleiding door de buurt gehad (ik verblijf bij Henri Bourassa) en morgen staat de tweede op de agenda (we gaan dan echt het centrum in).
Heb behoorlijk last van jetlag. Maar hopelijk is dat over enkele dagen voorbij. Ik houd jullie op de hoogte. Als er mensen in Montreal zijn neergestreken of er al zitten: laat wat van je horen, het lijkt me leuk om af te spreken. Tot zo ver het nieuws.
Leuk van je te horen Padma, en ben blij dat alles zo soepel is verlopen. Ikzelf ben van plan naar Toronto te gaan maar zal montreal zeker wel een keer bezoeken. Aangezien ik pas over een aantal maanden ga vind ik het leuk de ervaringen van andere WHP`ers te lezen, dus zou houd ons zeker op de hoogte van je ervaringen! :slywink: