Tips vliegtickets boeken

Ben me aan het orienteren voor een vakantie in juni 2011. De opzet is om eerst Deep South te verkennen en daarna richting Vermont te gaan voor een bruiloft en familie te bezoeken in het gebied tussen Montreal en Ottawa. Wie heeft er ervaringen, tips wat betreft vliegtickets boeken. Welke maatschappijen vliegen er etv. ook plaatselijke maatschappijen voor de binnenlandse vlucht. Mijn voorkeur heeft om rechtstreeks te vliegen naar Deep south en van daar naar Burlington of Plattsburgh dit zijn de plaatsen dichtbij Waitsfield, waar de bruiloft is. Of een optie is om naar Montreal te vliegen en vandaaruit ook weer terug te vliegen naar Amsterdam of Brussel. Ook tips over autohuur zijn welkom.

The Deep South ken ik niet goed. Van/naar Montreal wel: KLM vliegt rechtstreeks vanaf/naar Schiphol. AirTransat (Canadese budget) van/naar Brussel is bijna de helft van de ticketprijs van KLM en een enkele reis is gelukkig goedkoper dan een retourticket, alleen de ervaringen aan boord zijn ook naar de prijs.
Sinds dit voorjaar is Air Canada ook begonnen met dagelijkse vluchten tussen Montreal en Brussel.

Je kunt op een van de vele vliegticket zoekmachines voor ‘multi-city’ tickets zoeken en hiermee kun je dus ook een ander retour plaats zoeken dan de plaats waar je in eerste instantie op aanvliegt.

Voor binnenlandse vluchten binnen Noord Amerika maakt het qua prijs meestal niet uit of je een retour ticket koopt of 2 enkeltjes. Voor vluchten tussen Europa en Noord Amerika is dit wel het geval. Het zou dus in jouw geval goedkoper kunnen zijn om vanuit Europa naar Montreal te vliegen en vanuit Montreal weer terug naar Europa, en de vluchten in Noord Amerika allemaal vanuit Montreal te starten. Maar hiervoor zul je even onderzoek moeten doen op een van de vele zoekmachines.

Zelf gebruik ik vaak deze zoekmachine voor vliegtickets:

Aangezien je van plan bent binnenlandse vluchten in de US te maken kun je ook overwegen niet vanuit Montreal, maar net over de grens in de US te vertrekken. Binnelandse vluchten in de US zijn een stuk goedkoper dan vanuit Canada naar de US, ivm. lagere luchthaven belastingen etc… Soms scheelt het de helft van de prijs!

Kijk ook eens voor vluchten met The Flight Network, soms verrassende resultaten.

Daarna ook direct op de site van de maatschappij kijken, want dat kan soms ook schelen.

Op www.vliegticketcentrum.nl kan je 10 Nederlandse websites tegelijk vergelijken. Ook voor vertrek vanuit Brussel. Op de pagina boekingsites kan je ook zien wie online ‘open-jaws’ (andere retour-vertrekplaats dan heenreisaankomst) aanbiedt en hiernaar doorklikken.

Vriendelijke groeten,
Eveline