Vliegticket Thailand, Indonesië, Nieuw-Zeeland

Hallo! Wij willen graag in februari vertrekken voor een reis van vier maanden naar Thailand, Indonesië en Nieuw-Zeeland. We hadden een offerte aangevraagd voor de vliegtickets, maar dat was €1700,- en dat ligt nogal boven ons budget…
Hebben jullie misschien tips of een alternatieve route? Het maakt ons niet uit in welke volgorde we gaan, vanaf waar we vertrekken (Londen, Weeze, enz) of dat we heel veel moeten overstappen. We willen vooral het goedkoopste. Heel erg bedankt!!

Ik denk dat je best een retourvlucht NZ boekt met een lange stopover in Bangkok. Indonesië is makkelijk te bereiken met bvb. AirAsia en volgens mij is het zelfs mogelijk per boot. Toen wij op Ko Phi Phi waren kon je van daaruit per boot naar Maleisië (Langkawi) en zo verder naar Medan.

LET OP: je mag Thailand niet binnen als je niet kan bewijzen dat je het land na 30 dagen terug verlaat.

Voor vliegtickets werden wij steeds goed geholpen door Aussietours. Als je exacte data niet veel uitmaken zoeken zijn ook de beste deals binnen een bepaalde vertrek- en retourperiode.

Bijv:
Srilankan airlines DUS -BKK en BKK - DUS 645 euro
2/2 heen
04/06 terug

Vanaf Bangkok op 02/03 met Airasia naar Jakarta voor 125 euro.
Vanaf Bali op 02/04 met Airiasia naar Perth voor 88 euro.
Met Lan 30/04 heen en 31/05 terug Sydney-Auckland voor 292 euro.
Vanaf Sydney dezelfde dag (31/05) door naar Bangkok met Airasia voor 340 euro.

Is samen 1490 euro, scheelt 210 euro. En dan heb ik even snel gekeken, als je er een dagje de tijd voor neemt dan moet je nog betere prijzen kunnen vinden. En bij airasia geldt hoe eerder je boekt, hoe goedkoper.

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Wij zijn zelf ook druk bezig geweest met het zoeken naar goedkope tickets, vandaar onze late reactie.
Nu hebben we bij Kilroy een ticket voor 1190 euro van Amsterdam naar Auckland, Christchurch naar Bangkok en van Jakarta naar Amsterdam. We hoeven daarbij alleen een ticket te kopen Bangkok naar Bali, maar we vroegen ons af of het handig was om dat ticket nu al te boeken. We willen misschien namelijk langer in Indonesië blijven, maar dat hangt een beetje af hoe Thailand en Laos ons bevalt. Nu kost een enkeltje 97 als we op 14 mei vertrekken met Airasia. Weten jullie of die prijzen nog heel erg stijgen als je lastminute boekt?