Vakantie thailand

Beste vakantiegangers :vak02:,

Midden juli/eind juli vertrek ik voor 2,5 maand naar Nepal om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en om de Mera Peak te beklimmen, nu wou ik een vlucht gaan boeken en zag ik dat op de terugweg via Bangkok ga. Nu wil ik graag 14 dagen daar blijven en dan richting Amsterdam vliegen. Nu zal ik graag in die 14 dagen naar oa. Koh Phi Phi willen en andere prachtige eilanden. Nu zag ik dat ik naar Bangkok - Phuket een retourticket kan kopen voor 231 euro. Nu zie ik op internet dat je ook via een speciale bus ( van Bangkok naar Phuket of Krabi ) kan die er een aantal uur over doen voor paar tientjes… klopt dit? En wat is verstandiger om te doen? Wie weet misschien verder een mooie tour wat ik daar kan doen, wil sws prachtige eilanden verkennen.

Alvast bedankt :slight_smile:

Groetjes, Joopi

Ik keek even op dit forum rond en zag dat je ook via www.airasia.com kan boeken, dan kost een retourticket van Bangkok naar Phuket maar 15 euro… Hoe kan dit? Is dit betrouwbaar en kan je dan ook je koffers mee nemen of betaal je hier meer voor? Want 15 euro of 231 euro is natuurlijk wel een groot verschil. Die van 231 euro heb ik gekeken bij budgetair.nl. bvd.

Is betrouwbaar zeer goed overigens, betreffende je baggage dien je iets verder in je boeking aan te geven, verder verzekering afvinken staat namelijk automatisch aangevinkt of je mocht dit wel willen dan…

Oke, dat is mooi :). Gaat de ticketprijs erg omhoog dan als je bagage bij boekt? Nu zit ik er een overweging te maken om een enkel ticket te boeken op Bangkok - Phuket en dan dan blijf ik daar twee week. Daarna neem ik een enkel ticket van Phuket - Melbourne ( ticketkost 172 euro ) en daar ga ik verder rondreizen en daarna neem ik een enkel ticket van Melbourne - Bangkok om vervolgens naar Amsterdam te vliegen. Dit moet kunnen toch? Want bij de douane in Australie moet je bewijs laten zien dat je het land ook weer uit gaat?

Air Asia is zeker een goede betrouwbare maatschappij. Het is een lowcost-maatschappij dus in het algemeen geldt: hoe eerder je boekt, hoe lager de prijs. Ze hebben ook vaak promotie-tarieven dus schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Bagage bijboeken kost 321 Baht voor een koffer tot maximaal 20 kg.

Voor Thailand krijg je een visumvrij verblijf van 30 dagen. Ook in Thailand moet je kunnen aantonen dat je het land weer verlaat (binnen deze 30 dagen). Het ticket Phuket naar Melbourne koop je wel van tevoren ?
Air Asia vliegt deze route trouwens ook…
Houd er wel rekening mee dat eten en drinken aan boord alleen tegen betaling verkrijgbaar is…

Ja de ticket van Phuket van Melbourne koop ik van te voren via AirAsia, ticket kost slechts € 172 euro incl. taxes. Zijn er meer van dit soort low budget maatschappijen in azie?

Ja hoor, er zijn meerdere lowcost airlines. In Thailand heb je bijvoorbeeld ook nog Nok Air die op veel binnenlandse bestemmingen vliegt (alleen vliegen zij normaal gesproken vanaf/naar de oude luchthaven Don Muang).
Ook Tiger Airways biedt lowcost vluchten aan.

Blijf AirAsia toch het goedkoopst vinden, zal één van deze dagen maar de ticket boeken. Gisteren was de ticket veel goedkoper, moet ik elke dag gewoon kijken? Of is maandag altijd duurder?

hoe langer je van te voren boekt bij air asia hoe goedkoper het is over het algemeen.

air asia is hetzelfde als easy jet, ryan air ed.

Bij mij was dit ook het geval… Ik heb mijn reis dan één dagje verlengt in Phuket en toen was het aan 300baht weer… Je moet ff puzzelen :zon02:

Ze hadden ook weer een aantal promotietarieven die volgens mij t/m 11 december te boeken waren.
Dus ja, het zou kunnen dat het toen veel goedkoper was…

Bedankt voor jullie reacties, zal vandaag of morgen de tickets boeken. Hoe kom je verder van Phuket in Koh Phi Phi, moet je op internet de kaartjes al kopen of kan dat daar ook? Zijn er ook bussen die van Phuket naar de haven rijden of alleen mogelijk per taxi?

Air Asia is geweldig, zo goedkoop én betrouwbaar. En vervoer is nooit een probleem in Thailand in toeristisch gebied, zodra je uit het vliegtuig komt is er van alles ter plekke te regelen.