Vliegticket geboekt via Buenos Aires

Hallo iedereen,

Ik wil even mijn ervaring met jullie delen en graag jullie reactie horen !
Men heeft mij een ticket kado gedaan met de vliegmaatschappij Air Europa vanuit Brussel naar Buenos Aires.
Ik heb dit ticket kado gekregen van iemand met een argentijnse nationaliteit en dus ook in argentinie woont.
Weet er iemand of dit een probleem kan worden tijdens de check-in aangezien het ticket dus ook met argentijnse pesos is betaald ?
Hopend op iemands feedback want ben er niet gerust op na het lezen van allerlei avonturen,
bedankt

Hoi cindy,
het lijkt mij niet dat het een probleem is. Er worden de hele tijd voor andere mensen vliegtickets gekocht, daar ouders voor kinderen, door bedrijven voor werknemers. Dat is niet iets waar de airline over in zit. Wat wel van belang is of kan zijn, is dat het een retourvlucht is, of dat je bewijs hebt van uitreizen binnen 3 maanden. Misschien kun je anders toelichten of verwijzen naar de avonturen die je kent of hebt gelezen.

Als het ticket gewoon op jouw naam staat, met jouw gegevens, dan is er niets aan de hand natuurlijk. Wel moet het inderdaad een retour zijn zoals stefned zegt. Je kan voor de zekerheid kijken/navragen of er een eticketnummer is uitgegeven, dat is het bewijs dat de vlucht betaald is. Of dat in pesos, euros, zlotys of timboektaanse dollars is maakt niet uit.

PS: Als je op safe wil spelen, vraag dan een fotokopie van het paspoort/DNI en de creditcard van de boeker, heel soms wordt hierom gevraagd!

Bedankt voor de snelle reactie. Ik denk dat ik nu wel gerust op beide oren kan slapen weer. En het is idd een retourticketje hoor dat geboekt is.

Hoi cindy,

ik wil je toch niet adviseren op allebei je oren te slapen. Dat betekent namelijk dat je veel draait, van het ene op het andere oor of dat je kussen te zacht is, waardoor het om je hoofd heen krult. Beide zijn slecht voor een goede nachtrust. Probeer dus liever op een oor te gaan liggen, of schaf een nieuw kussen aan hoewel je aan dat laatste niet zoveel hebt als je toch op reis gaat. Overigens zijn de kussens in argentina van degelijke kwaliteit doorgaans.

haha das een goeie Stefned. Maar ik ben een woeler ze hehe. Trouwens de kussens in Argentinie zijn dan weer zo van die lange kussens waar je nekpijn van krijgt dus daar is het slapen zonder kussen haha