vliegticket boeken?

Hallo,

Ik vroeg mij af of je steeds een vliegticket moet boeken om bv van Chang Mai naar het zuiden van Thailand te gaan?
Of is dit ook bereikbaar per trein?
Zo ja, boek je best je ticket op voorhand of is er daar ter plaatse ook voldoende mogelijkheid?

Alvast merci om mijn vragen te beantwoorden!

Virginie

Nou als je bevoorbeeld van Chiangmai naar Phuket wilt reizen,Air Asia doet er 2 uur over.(snelste manier)
Ander manier van reizen is met de trein van Chiangmai richting Phuket,overstappen in Bangkok en daar je weg voorzetten naar Surat Thani en overstappen op de bus (Phuket heeft geen treinverbinding)
Wat betreft van tervoren boeken: is niet nodig als je in de week reist,in het weekend of Nationale feestdagen in Thailand zou ik een paar dagen van tervoren je trein of vliegtickets vastleggen.

Als je van Chiang Mai naar het zuiden wil, zou ik sowieso het vliegtuig pakken. Anders ben je effectief 2 dagen kwijt aan reizen en bijkomen. Wil je het economisch doen, dan pak je de bus uit Chiang Mai naar Bangkok en de nachttrein naar Surat Thani.

Als je snel wil, dan neem je Thai Air, Air Asia, of Nok air van Chiang Mai naar Phuket, of Koh Samui.

Succes!