Beste lezers,
Weer aktueel vandaag,minder boekingen op Schiphol;zijn jullie ook uitgewijkt naar Belgie/Duitsland?
We horen graag jullie reacties…
Beste lezers,
Weer aktueel vandaag,minder boekingen op Schiphol;zijn jullie ook uitgewijkt naar Belgie/Duitsland?
We horen graag jullie reacties…
Dit jaar nog niet Hans, maar ga er zeker volgend seizoen op letten. Voor sommigen zal het niet veel uitmaken, omdat de buitenlandse luchthavens te ver zal zijn, maar wij zitten er net tussen in. Ga zeker volgend jaar erop letten en als het veel gaat schelen, zien ze ons op Schiphol niet meer. Even afwachten dus!
Voor die 11 euro ga ik niet uitwijken naar het buitenland.
Evt voor de brandstoftoeslagen.
ik ben ook niet uitgeweken!!
Want mocht je problemen krijgen later bij het vliegveld ja dan moet je het daar allemaal regelen.
En daar zijn sommige dingen toch anders geregeld!
Was namelijk laatst op ned 1 bij Ma*
Groetjes Jac
Ook wij zijn niet uitgeweken, vliegen gewoon van schiphol. Het kost ons 23 euro meer, denk niet dat ik dat kan besparen als ik naar Brussel moet rijden en daar de auto moet parkeren. . Daar komt bij dat de prijzen die ik heb gezien van buitenlandse reisorganisaties gelijk of zelfs hoger liggen. Kan me wel voorstellen als je met een gezin naar een verre bestemming zou vliegen , dat je dan vanuit belgie of duitsland zou vliegen. Voor mijn gevoel zijn er ook mensen die uit principe, vanwege de vliegtax, uitwijken naar het buitenland
Ook wij zijn voor die 23 euro niet gaan reizen! Het gemak, het feit dat afhalers om de hoek wonen, en het feit dat de regering terugbrengplicht heeft bij calamiteiten, is meer waard dan die ‘l*llige’ euro’s(zeker tov de kosten op een vakantie!)
Voor onze vakantie naar Thailand hebben we even getwijfeld. 90 euro is wel een heel bedrag. MAAR…dan zat ik met uren vervoer(moest dan voor gemak naar dusseldorf) en de kosten parkeren, waardoor ik vele malen hoger uitkwam dan die 90 euro. En nu halen mijn ouders ons en brengen ons bij thuiskomst ook weer terug…
Nee nogmaals er zijn veel wetgevingen waardoor ik me in eigen land prettiger en ‘veiliger’ voel
Ik ben wel via Brussel gevlogen maar om een andere reden. Ik wilde op een bepaalde datum heen en terug en was via Nederland niet meer mogelijk. Afstand is voor mij geen reden Brussel en Amsterdam zijn exact even ver of zoals je wilt dichtbij:D
Maar over 2 weken vertrek ik weer gewoon vanaf Schiphol om de hierboven reeds genoemde redenen en neem ik de € 90,- op de koop toe
Ik vlieg altijd vanaf Schiphol! Voor mij is het gewoon niet mogelijk om in Duitsland/Belgie te komen voor 11.25 of 45 euro…
Mijn klanten vliegen er echt niet minder om… Ze vliegen gewoon vanaf Amsterdam, omdat dat vanaf hier maar 20 minuten is… Tevens berekenen veel Nederlandse organisaties regiotoeslag wanneer er van een andere airport gevlogen wordt… Dus per saldo scheelt het niks tot weinig!!!
Als het voor ons dan toch even dichtbij, of even veraf zou zijn en het zou me € 90 schelen, is de keus voor mij niet moeilijk. Met die € 90, kan ik in het buitenland nog hele leuke dingen doen. :lol:
Maar ik denk dat het vanuit onze woonplaats ook niet veel zal uitmaken, maar ga er toch op letten volgend jaar.
Het was mij ook opgevallen dat de reizen, zeker in onze naburige landen niet goedkoper zijn, maar zoals Toos ook al op merkte, soms zelfs duurder, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
Je kan ook bij een Ned. reisorganisatie boeken en vanaf het buitenland vertrekken. Heb ik ook met (helaas) Cor.ndon gedaan.Er zijn momenteel veel mensen die zeggen dat ze uit principe vanwege alle taxen en extra heffingen vanuit het buitenland vertrekken, het gaat denk ik niet alleen om de laatst ingevoerde tax. Je kunt hier ook in Belgie boeken en vanuit Nederland vertrekken
Raak: dat kan inderdaad, maar er zin touroperators die daar kosten voor berekenen… Dus dan ben je vaak nog steeds duurder uit!
Maar ook van uit hier berekenen ze extra kosten, als je van een andere luchthaven wilt vertrekken dan Schiphol .
Ik had voor ADR ook bij O*d gekeken en die heeft verschillende luchthavens naar Bodrum, waaronder ook het buitenland, maar was een stuk duurder, dus dan schiet het ook niet op.
Toch denk ik, dat er veel reisorganisatie volgend jaar rekening mee gaan houden. Dit jaar was het nog nieuw, maar volgend jaar zullen ze de prijzen er toch denk ik op gaan afstemmen en dan is het misschien voor diegenen die wel dichtbij de grens wonen, aantrekkelijker om vanaf daar te vliegen.
We zullen zien.
Voor die €11,25 ga ik niet moeilijk doen en vlieg gewoon vanaf Schiphol. Helaas is Enschede airport gesloten want dat was ideaal voor ons. Gratis parkeren + dichtbij. Maar Schiphol is gewoon vertrouwd, en met smart parking vallen de parkeerkosten ook wel weer mee.
Mocht ik een verre reis gaan maken dan zou ik misschien wel naar vertrek vanaf een duitse luchthaven kijken. Dat scheelt dan toch weer 90 euro voor 2 personen (alhoewel, werken bij een reisorganisatie levert soms leuke kortingen op dus misschien dat ik het dan wel gewoon voor lief neem)
@Crouching_Tiger: Werk jij toevallig ook bij de OA*, als ik vragen mag?
Dus spekken we met z’n allen de schatkist…
Precies Hans en we laten het maar over ons heen gaan.
Wat verzinnen ze volgend jaar weer?
Hans, doen we dat al niet al jaren, maar toen wisten we het niet…
wat dan met die veiligheidstoeslag… kwartje van kok en noem de dingen maar op…
Het helpt niet, er komt steeds iets anders… We kunnen niet anders, en ik KAN voor die 23 euro niet naar belgie!!!(of duitsland dan)
@Roanna: ja hoor, mag je vragen, antwoord is ja :teeth:
On topic: is het nu niet de vakantiebelasting dan wordt het wel weer wat anders. Nu met de ingang van het rookverbod zijn er ook genoeg mensen die stoppen met roken wat dus ook zorgt voor minder inkomsten voor de schatkist. Ze moeten het geld toch ergens vandaan halen.
Het scheelt dat de verhoging van de BTW nu in ieder geval niet doorgaat en dat we waarschijnlijk de bijdrage voor ww niet meer hoeven te betalen. Scheelt straks weer 40 euro in de maand
Off topic :
@CT: Oke, dan ben je een collega van mijn schoondochter. Werkt daar n.l. ook al een tijdje.
Wat dat andere betrefd… och, ze geven een dubbeltje en halen een kwartje weer terug, maarja, ik vind zolang wij nog steeds op vakantie kunnen/mogen, hebben we eigenlijk niets te klagen.
Het is niet alleen de vliegtax die je ontloopt, ook nog een aantal andere ‘taxen’.
Onlangs naar Milaan geweest (retour vliegtuig) voor 120euro.
Die 120 euro = 40euro retourtje vanaf ons station naar dusseldorf airport. en 80euro retour ticket milaan. Als ik vanaf Nederland (eindhoven/rotterdam) zou vliegen was ik 80euro meer kwijt per ticket en de trein zou even duur blijven. Vanaf Amsterdam vliegen is natuurlijk helemaal geen optie. De charters vliegen daar niet eens meer vanaf… dat zegt al genoeg
Dus voordat je boekt, in europa (bijvoorbeeld een stedentrip maar ook een zonvakantie), probeer dan eerst belgie of duitsland als vertrek luchthaven. Dat scheeld niet alleen de vliegtax!