Vliegroute stopovers - Signapore, Kuala Lumpur of Bangkok?

Hallo allemaal!

Kakelvers op het forum, met een lastige vraag. Ik ga iets meer dan een maand van Sydney naar Cairns backpacken in januari. Ik wil zo graag (als ik toch onderweg ben) twee mooie stopovers maken. In ieder geval Singapore en die andere…?

De moeilijkheid met de vluchten is dat als je AMS - singapore - SYD doet op de heenweg en op de terugweg vanaf Cairns wilt vertrekken, je dat niet met Signapore Airlines of Maylasian Airlines kunt doen, want die vliegen niet op de totale route. En die maatschappijen hebben mijn voorkeur omdat ik lange benen heb en lichtjes claustrofobisch ben.

Weet er iemand een list? Een mooie stopover route die niet ontzettend duur is? Of misschien een organisatie die wel vliegschemaraad weet met mijn lastige vragen?

Ik zou gewoon eens langsgaan bij een reisbureau. Ikzelf heb wat dat betreft hele goede ervaringen met Vliegwinkel in Utrecht. Zij doen niks anders dan de hele dag tickets voor mensen zoeken, en ze weten echt wel waar ze het over hebben.

Singapore Airlines en Malaysian Airlines zijn inderdaad goede maatschappijen. Je moet er echter rekening mee houden dat ze in co-share vliegen met KLM, dus dat je ook in een KLM-kist kan belanden. Ik heb liever de Aziatische toestellen, die vertrekken rond het middaguur vanaf Schiphol.

Een maatschappij waar ik zelf ook zeer tevreden over ben is Emirates. Ze vliegen vanaf Amsterdam en Dusseldorf (vaak goedkoper) en hebben echt voldoende beenruimte. (Ik ben zelf 1.87 dus…) Zij stoppen in ieder geval in Dubai, maar ze zullen ook nog een andere vlucht hebben voordat ze in Australie belanden. Kans is groot dat dat in Singapore of KL is :slight_smile:

Sorry dat ik je niet meer info kan geven over het laatste deel van het traject, maar ik ben nog nooit in Aussie geweest :wink:

Wij vertrekken vrijdag.
Eerst vliegen wij naar Londen om daaruit naar Hongkong te vliegen (met Qantas), daar blijven wij 4 dagen.
Wij hebben niet gekozen voor Bangkok of Kuala Lumput omdat wij daar al geweest zijn.
Op de terugreis hebben wij een stopover in Singapore.

Ik denk dat het niet veel uitmaakt voor je jouw tusenstop hebt. Het zijn allemaal megasteden en gigantisch om mee te maken.

Hoi Karin!

Dat klinkt goed! Mag ik vragen waar je jouw reis hebt geboekt?

Wij gaan in maart naar Melbourne en reizen via Singapore.
Terug vanuit Darwin en ook via Singapore.
We hebben geboekt bij australieonline en zijn hier erg tevreden over.
Een telefoontje of mailtje met je wensen en ze reageren onmiddellijk.

succes
Peter

Tuurlijk mag je dat vragen.
Wij hebben geboekt bij Worldticketcenter in Amsterdam.
Je kunt ook online boeken maar wij zijn naar Amsterdam geweest.
Zij hebben ook voor ons een camper geboekt.

Bedankt, ik heb inmiddels ook geboekt bij het world ticket center. En met een goede aanbieding, dus ik ben blij met je tip!

Leuk om te horen.
Onze heenreis is uiteindelijk iets gewijzigd door het winterse weer in Londen.
Onze vlucht naar Londen was geannuleerd en daarom waren wij overgeboekt naar een vlucht rechtstreeks vanaf Schiphol naar Hong Kong.
Wij zitten hier inmiddels 2 dagen en het is fantastisch.
We hebben hier nog 1 volle dag en dan vliegen wij door naar Sydney.

Waar heb jij nu jouw tussenstop?